Ακούγεται εύκολο, αλλά να κάτσεις και να προβάλεις μια φωτογραφική έκθεση δεν είναι και το πιο απλό πράγμα. Έτσι, βασική προϋπόθεση αναφορικά στο περιεχόμενο του βίντεο ήταν ότι δεν έπρεπε να περιέχεται ούτε μία φωτογραφία από τις συνολικά 150 που θα εκτεθούν στην έκθεση. Άλλωστε, η Ομάδα Φωτογραφίας του "Ωρίωνα" είχε αποφασίσει να κρατήσει ως επτασφράγιστο μυστικό τις φωτογραφίες που θα εκτεθούν στο Γαλλικό Κατάλυμα.
Μια πρώτη σκέψη μας ήταν κάθε ένας από τους συμμετέχοντες φωτογράφους να πει με μια λέξη τι σημαίνει γι'αυτόν ο όρος 'φωτογραφία' και στο τέλος να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι "η φωτογραφία είναι ζωή - ελάτε να τη μοιραστούμε" ενώ ταυτόχρονα θα έπεφταν οι τίτλοι για τον τόπο και τη διάρκεια της έκθεσης. Αν και ως πρώτη ιδέα το όλο στήσιμο ακουγόταν πιασάρικο, τελικά τα μέλη της Ομάδας δεν ήθελαν να βγουν μπροστά στο φακό ("η θέση μας άλλωστε είναι πίσω από το φακό!") και εδώ που τα λέμε , δεν είχαν κι άδικο.
Έτσι αποφασίσαμε να δωθεί ένας περισσότερο εικαστικός και λιγότερο "ενημερωτικός" χαρακτήρας στο βίντεο που θα προοριζόταν για την τηλεόραση και το διαδίκτυο. Λίγα λόγια, λίγοι τίτλοι, πολλές εικόνες και ρυθμική μουσική για να κρατάει σε ενδιαφέρον τον θεατή, προκειμένου να καθήσει και να μάθει από μόνος του τα βασικά ερωτήματα του γεγονότος -τι, πού, πότε, ποιοί και γιατί-
Το βίντεο διάρκειας μόλις 36 δευτερολέπτων βασίζεται στη ρυθμική εναλλαγή μίας σειράς φωτογραφιών που τράβηξε η νέα επαγγελματίας φωτογράφος Νίκη Σπάρταλη (που ...κρύβεται επιμελώς στη φωτογραφία...) επικεφαλής του Τμήματος Φωτογραφίας του "Ωρίωνα" και επιμελήτριας της έκθεσης, με αντικείμενο τις λεπτομέρειες μιας σύγχρονης φωτογραφικής μηχανής.
Η πρώτη δυσκολία του βίντεο, όπως ίσως θα καταλάβετε, συνίσταται στο μοντάζ, που το φρόντισε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ο Νίκος Τζεδάκης, εκμεταλλευόμενος στο έπακρο τις τεχνικές δυνατότητες που δίνει το ερασιτεχνικό πρόγραμμα Pinnacle. Το ρυθμό της εναλλαγής "έδωσαν" τα δύο κύρια κρουστά της μουσικής επένδυσης: τα ταμπούρλα και οι μαράκες, τη συχνότητα των οποίων προσπαθήσαμε να πλαισιώσουμε οπτικά με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πιστότητα.
Η δεύτερη δυσκολία του βίντεο (όπως υποθέτω συμβαίνει πάνω-κάτω σε όλα τα διαφημιστικά σποτ) ήταν η τοποθέτηση των τίτλων. Έπρεπε να "χωρέσουν" σε λίγα δευτερόλεπτα όλα τα ονόματα των συμμετεχόντων φωτογράφων, όλα σε ίσο χρόνο και με ίδιο μέγεθος γραμματοσειράς. Έτσι, τα ονόματα ομαδοποιήθηκαν σε 4 πεντάδες κατά τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει συμμετρία στον αριθμό των γραμμάτων που περιλαμβάνονταν σε κάθε ομάδα, για να υπάρχει "ισότητα" στο μέγεθος των ονομάτων, στο χρόνο προβολής τους αλλά και για να διακρίνονται όσο το δυνατόν ευκολότερα από τον θεατή.
Η τρίτη δυσκολία ήταν η ομαδοποίηση των αντικειμένων στα οποία εστιάζονταν οι επιλεγείσες φωτογραφίες. Τοποθετήθηκαν επαλλήλως οι φωτογραφίες που είχαν ως αντικείμενο τον φακό, τα κουμπιά της φωτογραφικής μηχανής, την οθόνη υγρών κρυστάλλων και -τέλος- τη φωτογραφική μηχανή ως σύνολο. Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες το αντικείμενο κάθε φωτογραφίας βρισκόταν στο ίδιο ύψος και στην ίδια πλευρά του 'κάδρου', κάναμε invert για να δημιουργηθεί το οπτικό παιχνίδι που θα κρατήσει τον θεατή σε "εγρήγορση".
Τέλος, η τέταρτη δυσκολία ήταν η τοποθέτηση του λογοτύπου του Οργανισμού Πολιτιστικής Ανάπτυξης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δωδεκανήσου (ΟΠΑΔ) -συνδιοργανωτή της έκθεσης- το οποίο ήταν σε αρχείο .tif Έπρεπε να απομονωθεί αρχικά το λευκό πλαίσιο που είχε αρχικά ως φόντο και να αναδειχθεί το έξυπνο εικαστικά λογότυπό του, που απεικονίζει σε μικρά παραλληλόγραμμα τα νησιά της Δωδεκανήσου. Δυστυχώς αποτύχαμε να "ασπρίσουμε" το λογότυπο (για να φαίνονται καθαρότερα τα γράμματα "ΟΠ" που είναι σε βαθύ μπλε χρώμα) αλλά αισθητικά νομίζουμε ότι το αποτέλεσμα δεν μας απογοήτευσε. Παρ'όλ'αυτά, από τεχνικής απόψεως δεν μπορέσαμε να αποφύγουμε την "εξαφάνιση" του λογοτύπου όταν εμφανίζονται οι υπόλοιποι τίτλοι του βίντεο. Ελπίζουμε να ..βρούμε το κόλπο και την επόμενη φορά να τα καταφέρουμε.
Τώρα, για τους απαιτητικότερους από σας, όσο και να ψάξαμε να βρούμε πώς λεγεται το μουσικό κομμάτι που διαλέξαμε, δεν καταφέραμε να το μάθουμε...
Ήταν ένα από τα χιλιάααααδες κομμάτια που βρέθηκαν σε ένα αρχείο mp3 . Το μόνο που ξέρουμε είναι ότι το "τσακώσαμε" (ή, καλύτερα, μάς.. τσάκωσε αυτό) σε μία καφετέρια της πόλης και ο dj μάς λυπήθηκε και μας το έδωσε να το αντιγράψουμε, αφού τού εξηγήσαμε γιατί το θέλαμε..
(θένξ Horus Cafe!!)
Δείτε το βίντεο, όπως προβάλλεται από τα τηλεοπτικά κανάλια ΊριδαTV, KOSMOSTV, TV4 και RED , τους υπεύθυνους των οποίων ευχαριστούμε θερμότατα για την φιλική τους βοήθεια στην προβολή της έκθεσης "Νέα Ματιά".
Περιμένουμε τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας,
για να γίνουμε καλύτεροι.
Γαβριήλ Χαρίτος - Νίκος Τζεδάκης
1 σχόλιο:
Και το διαφημιστικο βιντεακι επισης πολυ καλο. Μπραβο ειδα οτι εβαλες το χερακι σου, η μαλλον το μυαλουδακι σου.
Δημοσίευση σχολίου