22 Ιουλ 2011

υδρόγειος και λοιπές ιστορίες

Κανένα παιδί δεν ξεχνά τα δώρα που έχει πάρει. Και δεν μιλάω μόνο για τα αγαπημένα του παιχνίδια. Ακόμα και αυτά που δεν ήταν σπουδαία, κάθε παιδί θυμάται πότε το πήρε, από ποιόν και με ποιά ευκαιρία. Κι αν δεν με πιστεύετε, αν έχετε κάποιο παιδί κοντά σας, ρωτήστε το και θα σάς τα πει όλα χαρτί και καλαμάρι.

Εγώ, το πρώτο δώρο που θυμάμαι να πήρα όταν ήμουνα παιδί, μού το έδωσαν κάποιον χειμώνα. Μάλλον πήγαινα Νηπιαγωγείο τότε, ίσως και Δημοτικό -δεν είναι σημαντικό
Πάντως το σίγουρο ήταν ότι ήμουν άρρωστος στο σπίτι, έξω έβρεχε και ήταν και βράδυ
Γι' αυτά τα τρία, είμαι σίγουρος 100%

Μέσα σ'ένα χαρτονένιο κιβωτιάκι -πολύ μεγάλο μού είχε φανεί τότε- κρυβόταν μια υδρόγειος σφαίρα. Πολύ όμορφη, πολύ ..στρογγυλή και πολύχρωμη. Μάλιστα, όταν μπήκε και στην πρίζα, έμεινα με το στόμα ανοιχτό όταν όλες οι χώρες φωτίζονταν με διαφορετικά χρώματα. 


Ήταν μια μαγική στιγμή. 
Θυμάμαι καθόμουνα με τις ώωωωρες να κοιτάω μία-μία τις χώρες, το σχήμα τους, τα σύνορά τους, την μπλε θάλασσα, την Κασπία που ήταν σαν θάλασσα, την Κίνα που ήταν πολύ κίτρινη -όπως οι πυτζάμες μου-, την Σοβιετική Ένωση που ήταν τεράστια και ήταν αδύνατον να την αγνοήσεις λόγω του ανοιχτοκόκκινου χρώματος που είχε, την Αυστραλία που ήταν κάπως ροζ -και ίσως γι'αυτό έδινε την εντύπωση πως ήταν πολύ μικρή, αφού γύρω γύρω είχε το βαθύ γαλάζιο των ωκεανών-

Θυμάμαι πως αμέσως, ύστερα από τέσσερεις πέντε φορές που έκανα "το γύρο του κόσμου",  ο πυρετός έπεσε χωρίς να το καταλάβω και την επόμενη μέρα ήμουνα μια χαρά. Έκανα βέβαια τον άρρωστο για να μείνω σπίτι την επόμενη μέρα και να συνεχίσω τα ταξίδια στρυφογυρίζοντας εκείνο το ολοκαίνουργιό μου απόκτημα. 

Ήταν η δική μου Υδρόγειος Σφαίρα 
-με κεφαλαία τα αρχικά της γράμματα-.

"Και η Ρόδος; Πού είναι; Δεν τη βλέπω! Εμείς πού είμαστε;"
Η πρώτη λογική ερώτηση που μού ήρθε στο μυαλό, αφού πια είχα γυρίσει πάμπολλες φορές - ούτε καν θυμάμαι πόσες- όλον τον κόσμο. 
"Εδώ είμαστε!" μου είπε η μητέρα μου. 

"Μα δεν φαίνεται τίποτα εκεί που δείχνεις! 
Εδώ που μού λες πως βρισκόμαστε, είναι... μπλε
Είναι ..θάλασσα!
Γιατί δεν τη δείχνει τη Ρόδο;  Την ξεχάσανε;
Λάθος Υδρόγειο πήραμε;"



Και τότε, ένα μολύβι καλά ξυσμένο άγγιξε το μπλε που βρισκόταν ανάμεσα στην Κρήτη και τις ακτές τις Τουρκίας. 
"Να, ορίστε! Εδώ είμαστε!" 

Όντως, υπήρχε μία μικρή μικρή κουκιδίτσα στον χάρτη, στη μέση του μπλε της θάλασσας. Και όντως, αν καθόσουν να το προσέξεις καλά-καλά, θα έβλεπες έναν μικρό μπακλαβά που είχε ίδιο σχήμα με το νησί που ήξερα. Πολύ μικρότερο πάντως απ' αυτό που είχα στον νου μου.

Αυτή η παλιά ιστοριούλα μού ήρθε στο μυαλό χθες, πρωί πρωί.


Το πρώτο δώρο που θα κάνω στον γιο μου κι εγώ, θα είναι μία Υδρόγειος Σφαίρα.
Θα μπαίνει στην πρίζα για να φωτίζει το βράδυ.
Θυμήστε μου μόνο  να έχω πρόχειρο κι ένα μολύβι καλοξυσμένο.
Αυτά.




6 σχόλια:

AGreekAbroad είπε...

na sai kala. poly glykia h istoria sou. Kai mou 8ymise kai thn dikia mou ydrogeio sfaira pou empaine sthn mpriza!

Γαβριηλ / Gabriel είπε...

Μα υπάρχει άνθρωπος που να του εκαναν δωρο μια υδρογειο που μπαινει στην πριζα , και να μην το θυμαται;;;
καλως ορισες GreekAboard :-)

AGreekAbroad είπε...

ha. fainetai oloi eixame e? Mono pou h dikia mou pleon, ths leipei meros ths Asias kai h mish Australia apo to poly kseskonisma pou ths exei riksei tosa xronia h mana mou. :)Mizeriazei apanw se mia ntoulapa. Elpizw na kratas thn dikia sou se kalyterh katastash!

δεσποιναριον είπε...

Γαβριλακιιι! Τι ομορφη ιστορια! Ειχα κι εγω μια απο μεταλλο,δεν εμπαινε στην πριζα ομως. Υπαρχει ακομα στο δωματιο μου στην Αθηνα. Οταν παω θα κοιταξω να βρω τη Ροδο. Φιλια!

δεσποιναριον είπε...

Καποιος εδω διπλα που διαβασε την ιστορια (γιατι του την εβαλα μπροστα του) ειπε.. Να μου θυμισεις οταν παμε Αθηνα να παρω απο το σπιτι της μαμας, την υδρογειο σφαιρα μου και το πιανακι μου! Και κοιτα, και κορη αν κανεις παρε της μια υδρογειο, αρεσουν και στα κοριτσια αυτα!

Tradescadia είπε...

Κοίτα να δεις που το "χωριό" σου ξύπνησε τη ρομαντζάδα...Άμα ο άνθρωπος βρεθεί στο φυσικό του περιβάλλον...Τι να λέμε τώρα...Πολύ πολύ όμορφο! Καλημέρες!








Related Posts with Thumbnails