Δεν χρειάζεται να σάς το πω με πολλά λόγια.
Όλοι ξέρουμε ότι κρίση-ξεκρίση, η Αθήνα είναι πάνω απ' όλα η πρωτεύουσα της ελληνικής θεατρικής παραγωγής. Δεν σκοπεύω να μακρυγορήσω με άσκοπους προλόγους :
Σε τούτη 'δω την ανάρτηση αλλά και στην αμέσως επόμενη, έχω σκοπό να σάς μιλήσω για δύο παραστάσεις που είδα τις λίγες μέρες που βρέθηκα στην Αθήνα, τις χάρηκα και σάς προτείνω ανεπιφύλακτα να σπεύσετε να τις δείτε!
Όλοι ξέρουμε ότι κρίση-ξεκρίση, η Αθήνα είναι πάνω απ' όλα η πρωτεύουσα της ελληνικής θεατρικής παραγωγής. Δεν σκοπεύω να μακρυγορήσω με άσκοπους προλόγους :
Σε τούτη 'δω την ανάρτηση αλλά και στην αμέσως επόμενη, έχω σκοπό να σάς μιλήσω για δύο παραστάσεις που είδα τις λίγες μέρες που βρέθηκα στην Αθήνα, τις χάρηκα και σάς προτείνω ανεπιφύλακτα να σπεύσετε να τις δείτε!
Η παράσταση "Δε Λούκ" (που μεταφράζεται στα Ελληνικά ως "The Look", αν δεν κάνω λάθος..) δεν είναι ούτε μονόπρακτο με την στενή έννοια του όρου, ούτε τελείως stand-up comedy, ούτε βέβαια και αυτοσχεδιασμός, πόσω μάλλον 'μιούζικαλ'.
Ο παλαίμαχος του ελληνικού stand-up Δημήτρης Δημόπουλος, κατάφερε σε μία παράσταση 75 μόλις λεπτών να συνδυάσει εκ των ενόντων και με τρόπο έξυπνα λιτό τα χαρακτηριστικότερα στοιχεία από ποικίλους τρόπους σκηνικής έκφρασης. Καθημερινές και άμεσες ατάκες, διαδικτυακή αργκό, υποτυπώδη στοιχεία σκηνογραφίας, κι όλα αυτά δεμένα σεναριακά με πολύ ταλέντο, με καταπληκτικές ζωντανές ερμηνείες των ξένων επιτυχιών του '80 και '90 και με τρεις φρέσκους ηθοποιούς που μού φαίνεται πως θα πρέπει να πιάσετε το δεφτέρι σας και να σημειώσετε προσεκτικά τα ονόματά τους, γιατί κάτι μού λέει πως θα τούς ξανασυναντάμε συχνά πυκνά στο μέλλον -είτε αμιγώς ως ηθοποιούς, είτε αμιγώς ως τραγουδιστές είτε όλ'αυτά μαζί-.
Το σενάριο της παράστασης γράφτηκε μετά την επιλογή των τριών ηθοποιών. Η Ευαγγελία Καρακατσάνη, η Ειρήνη Ψυχράμη και ο Δημήτρης Παπαδάκης φόρεσαν τους ρόλους που κόπηκαν, ράφτηκαν και γράφτηκαν ειδικά γι' αυτούς, με αποτέλεσμα η φυσικότητα επί σκηνής να σε μπερδεύει αν αυτό που έβλεπες ήταν όντως 'προσχεδιασμένο'.
Σεναριακό όχημα δεν ήταν τίποτε άλλο παρά ο ..καλύτερος φίλος του μέσου νεοέλληνα 30άρη : το ίντερνετ και πιο συγκεκριμένα το γνωστό facebook, που στη συγκεκριμένη περίπτωση γεννά έρωτες, αντιζηλίες, ίντριγκες και εν ολίγοις ανοίγει τσατ και ενδεχομένως κλείνει σπίτια ή φιλίες ετών. Όσο για τη μουσική υπόκρουση : γνωστά χιτ που δεν ξεχνιούνται με τίποτα, με πραγματικά εξαιρετικές live ερμηνείες των ηθοποιών επί σκηνής. Ιδανική έξοδος για όσους έβλεπαν το 'Μουσικόραμα' της ΕΡΤ από τα μέσα του '80 κι ως τις αρχές του '90.
Δεν θέλω να παραστήσω τον ινστρούκτορα, πάντως είναι αξιοπρόσεκτο τελικά πώς μία γενιά ολόκληρη έμαθε να ερωτεύεται, να ζευγαρώνει, νε πεθυμά και να χωρίζει με τραγούδια που είναι γραμμένα σε γλώσσα διαφορετική απ' αυτήν που ονειρεύεται. Είτε μάς αρέσει είτε όχι, το 'Δε Λουκ' μάς εκφράζει κατάμουτρα έναν σαφή υπαινιγμό για τον τρόπο που η εν πολλοίς 'ανέραστη' γενιά που ενηλικιώθηκε κάτω απ'τη σκιά του AIDS βιώνει σήμερα το φλερτ, μέσα από τα chatrooms, τους 'τοίχους' των προφίλ και με το ποικιλόχρωμο πάτημα του Εnter στο πληκτρολόγιο.
Και όμως, μπορεί το 'φαίνεσθαι' να νικά στην πρώτη μάχη, τελικά (και ευτυχώς!) το 'είναι' αργά ή γρήγορα κερδίζει τον πόλεμο..
Δεν υπάρχει χώρος για καμμία μομφή όταν διαπιστώνεται μία πραγματικότητα, με την οποία δεν έχουμε παρά να πορευτούμε μαζί της και -γιατί όχι- ακόμα και να γελάσουμε.
Ψυχαγωγία εγγυημένη, διάρκειας 75 λεπτών.
"Δε Λουκ"
Παίζουν :
Κείμενο/Σκηνοθεσία : Δημήτρης Δημόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη : Ελένη Κουτσιούμπα
Φωτισμός : Σοφία Αλεξιάδου
Κινησιολογία : Ελένη Βαρελτζή
Παραγωγη : 4actors
κάθε Κυριακή, Δευτέρα και Τρίτη
στο dance bar VOID (Ευμολπίδων 26) στο Γκάζι
στις 9.15 το βράδυ
τιμή εισιτηρίου 10€
για κρατήσεις θέσεων : 210-8839657 και 6981 982591
3 σχόλια:
Χαντάς μπα μπλογκ! Ευχαριστούμε πολύ για την κριτική σου! Άντε, να μπορέσουμε να τη φέρουμε την παράσταση και στη Ρόδο! ;)
Χαραμίζεσαι αγόρι μου! Τι μπλόγκερ και ανοησίες...Έτοιμος για το Αθηνόραμα είσαι! ;)
αντε κ στο ..."ροδόραμα" γαβ!
τίιι ? δεν έχετε?
.......ΝΑ ΦΤΙΆΞΕΙς! ;PpP
Δημοσίευση σχολίου