22 Ιουλ 2010

WHO in Greece???

...και εκεί που όλα πήγαιναν καλά και η πτήση της Aegean για Αθήνα συνεχιζόταν χωρίς αναταράξεις, ξαφνικά αρχίζουν να κινούνται απειλητικά οι μικρές οθόνες στο ταβάνι. Δεν είχα ιδέα τι θα επακολουθούσε. Όχι, δεν έκαναν λάθος στο DVD και ...όχι, δεν εμφανίστηκε ξαφνικά καμία ..Τζούλια να σπάσει τη μονοτονία στα μπλε καθίσματα από δερματίνη. Συνέβη κάτι χειρότερο απ' αυτό. 
Πρόβαλαν το διαφημιστικό του ΕΟΤ που απευθύνεται σε επίδοξους τουρίστες, καλώντας τους  -λέει- να ..επισκεφθούν την Ελλάδα (τρομάρα τους!)

Πριν δείτε το βίντεο που είχα τη μεγάλη ατυχία να το παρακολουθήσω από το πρώτο έως το τελευταίο του δευτερόλεπτο, ετοιμάστε έναν κρύο νεσκαφέ (με γάλα ή χωρίς, αυτό δε μάς ενδιαφέρει), αλλά κάντε τον όσο πιο βαρύ γίνεται, για να μη σάς πιάσει ο ύπνος. Γιατί, αν περιμένετε να σάς κρατήσει αυτό το (προφανώς ακριβοπληρωμένο) βίντεο-διαφήμιση για τον ελληνικό τουρισμό, απλά ματαιοπονείτε.

Εντάξει ο (δυνατός) καφές; 
Έτοιμος; 
Ωραία.
Πατήστε τώρα το play, και τα λέμε λίγο πιο κάτω...



Το είδατε; 
 Όοοοοοοολο;
Μέχρι το τέλος;; 
Και είστε ακόμα ξύπνιοι;
(μωρέ μπράααααααβο!)

Λοιπόν, έτσι για να σάς βάλω στο κλίμα, αυτό το βίντεο που σάς βρήκα στο YouTube είναι μόνο η σύντομη βερσιόν του διαφημιστικού. Στο αεροπλάνο είχα την τύχη να δω όοοοοοοοοοολη την εποποιία του ΕΟΤ, με άλλα 5 ολόκληρα λεπτά απίστευτα βαρετών συνεντεύξεων που διαδέχονταν η μία την άλλη.  
Μία φρίκη!

Καλά, ποιός εμπνεύσθηκε αυτό το επικοινωνιακό έκτρωμα; 
Απαιτώ ονοματεπώνυμο! Αλλά εκτός αυτού θέλω και κονδύλιο, για να αγανακτήσω ακόμα περισσότερο. Θα υπάρξει κάποιος σοβαρός άνθρωπος που μόλις δει όλους αυτούς τους γέρους αμερικάνους τουρίστες, να τρέξει στο πλησιέστερο τουριστικό πρακτορείο και να κλείσει ενθουσιωδώς μια θέση κάτω από τον ελληνικό ήλιο; Είμαστε σοβαροί; Εγώ το πρώτο που θα σκεφτόμουνα θα ήταν να ΜΗΝ ΠΑΤΗΣΩ το ποδάρι μου στην Ελλάδα αυτό το καλοκαίρι, και θα άφηνα να γεμίσει από τα ΚΑΠΗ του Ιλινόις ή της Αλαμπάμα (άλλωστε η προφορά των συνεντευξιαζομένων κατά'κει μού δείχνει...). 

Σενάριο μηδέν. Πλάνα μηδέν. Μουσική ανύπαρκτη. Έκπληξη καμία. Γραφικά βαρετότατα. Έμπνευση - το απόλυτο τίποτα. 

Άραγε, ο ΕΟΤ σε ποιούς στο καλό απευθύνεται; 
Στους υπαλλήλους του ΔΝΤ; (με όλο το σεβασμό..)



Αλλά επειδή αυτό το μπλογκ θέλει να είναι αντικειμενικό, ας πούμε και τα καλά: 

Άραγε πού προβλήθηκε το υπέροχο διαφημιστικό του (ίδιου) ΕΟΤ για τη φετινή τουριστική περίοδο, με την εύηχη, εύκολη και πασίγνωστη λέξη "Kalimera" ;
Και γιατί στην κυριολεξία ...θάφτηκε από παντού το πραγματικά υπέροχο βίντεο που σάς βρήκα (και αυτό βάζω στοίχημα ότι θα θέλετε να το δείτε ξανά και ξανά). 

Για ρίξτε του μια ματιά, και θα με καταλάβετε, είμαι σίγουρος:



Ειλικρινά δεν κατάλαβα γιατί η καμπάνια που έγινε επί υπουργείας Άντζελας Γκερέκου, έπρεπε να πληρώσει "τη νύφη"  για τις φορολογικές αμετροέπειες του αοιδού και συζύγου της! 
Τι σχέση έχει το "Kalimera" με τα φύλλα ελέγχου της κάθε Δ.Ο.Υ. ; Άδηλον...

Και όμως, απ' ό,τι φαίνεται ο ΕΟΤ φαίνεται πως επέλεξε να θάψει αυτήν την Καλημέρα του στον κόσμο, να τήν αφήσει στην κυριολεξία να ..πέσει χάμω και να την αντικαταστήσει με το ξενερωτικό 
...YOU in Greece.
Ποιόν You;;; 
Ήμαρτον Θέ' μου!


....και έπεσε χάμω! πού αλλού;!




.

8 σχόλια:

δεσποιναριον είπε...

Κατ' αρχας φρικαρα πριν μπω γιατι νομιζα οτι ειχατε καποια βλαβη. Το βιντεο δε μ' αρεσει καθολου αλλα οπως ειπες κι εσυ μπορει να πιασει στον αμερικανο των μεσοπολιτειων. Εμπιστευεται αυτος τον Μπομπ και τον Τζων και την Νανσυ που του λενε να παει. Εσενα τωρα τι θα σε πειραζε να κουβαλξθει λιγη μεσοπολιτεια εδω να αφησει κατι. Αυτο ας το εστελναν ομως σε κανενα καναλι εκει. Συμφωνω οτι σε ευρωπαϊκη πτηση ειναι απαραδεκτο. Και οχι για τους λογους που αναφερεις αλλα γιατι ειναι αισθητικα απαραδεκτο και προχειρολογια. Μπορουν να φιαξουν ενα βιδεακι που να απευθυνεται ακομα και στους μεσηλικες αλλα να ειναι καλαισθητο. Μια ωρα πτηση σκαρτη και μουβγαλες αναρτηση! Φιλια!

Δέσποινα Διαμαντή είπε...

Εννοείται οτι δεν μπόρεσα να δώ, παρά μόνο λίγα δεύτερα απο το πρώτο!!! Δεν αντέχεται με τίποτα !! Πού προβάλεται αυτό το έκτρωμα ? Η αλήθεια είναι οτι εγώ τουλάχιστον δεν το είδα πουθενά...

Θα συμφωνήσω μαζί σου για το "Καλημέρα"
Το συγκεκριμένο spot, είναι μια συραφή απο εικόνες σε προηγούμενα spot του ΕΟΤ και κόστισε ελάχιστα στο δημόσιο ταμείο. Απλά αποφάσισαν το αυτονότο τότε ( είμασταν ένα κλικ πριν την αναγγελία των μέτρων και του ΔΝΤ) να μην πληρώσουν δηλαδή μια περιουσία για ένα spot με αμφίβολη αποτελεσματικότητα.

Να βάλω όμως Gab, εναν παρόμοιο προβληματισμό ??

Τα spot που πληρώνουμε κατά καιρούς πανάκριβα οι Δωδ/οι μέσω ΠΡΟΤΟΥΡ (χρήμα απο ΔΗΦΟΔΩ) τι νόημα έχουν ?? Απευθύνονται στους Ελληνες οι οποίοι καλούνται να επισκεφθούν το νησί που "ζωντανευει τα όνειρα" αλλά το όνειρο γίνεται εφιάλτης με το κόστος των εισητηρίων (κατ' αρχήν...)

Κι έπεται συνέχεια...

Άντζελα Σπανού είπε...

Ε, μα είπα κι εγώ... δε θα είχε ενημέρωση για τη πτήση; έτσι, στο μουγκό;;;

Yannis Triantafyllou είπε...

θα συμφωνήσω ότι το «καλημέρα» είναι καλύτερο... είναι απλό, σύντομο, δυνατό...

το άλλο είναι ένα advertorial από αυτά που βάζει το CNN και τα συνδρομητικά κανάλια για να γεμίζουν χώρο, προσπαθεί με ένα flat σενάριο απλοϊκής έμπνευσης να απαντήσει σε φόβους που έχουν όσοι δεν έρχονται στην ελλάδα, φόβους όμως προηγουμένων ετών...

ένα σύγχρονο σποτ θα έπρεπε π.χ. να απαντάει στο θέμα της αισθητά ακριβότερης καθημερινότητας, των πολλαπλών απεργιών κάθε είδους συντεχνίας και την παθητική στάση της κυβέρνησης, στο θέμα της παράνομης κατάληψης και απαγόρευσης απόπλου πλοίων από οργανωμένες μειοψηφίες και της μη προστασίας της νομιμότητας από την αστυνομία κατ' εντολήν της κυβέρνησης, θα έπρεπε π.χ. να απαντά στο θέμα της έλλειψης ασφάλειας μέρα-νύχτα στην Ομόνοια, περιοχή που λυμαίνονται πλέον οργανωμένες συμμορίες και άλλα πολλά...

Γαβριηλ / Gabriel είπε...

@ΑΤΟΜΟ
ως προς τις τελευταιες παρατηρησεις σου σχετικα με τι θα επρεπε να θιγεται εχω καποιες ενστασεις.
αν ειναι να προβαλλουμε κοινωνικοπολιτικες αναλυσεις και προβληματισμους στους υποψηφιους επισκεπτες μας που θελουν απλα ηλιο, θαλασσα και το αγορι/κοριτσι τους, τοτε χαθηκαμε...
εγω ενα θελω πραγματικα να μαθω. πώς ξαφνικα 'θαβεται' μια καμπανια που στοιχισε λεφτα για να γινει μια αλλη, χειροτερη, ισως ακριβοτερη ή εξ ισου ακριβη για μία και μόνη τουριστική περίοδο.
αυτη ειναι η απορια μου. εχεις να μού δώσεις κάποια εξήγηση;
:-)

@Δέσποινα Διαμαντή
δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο μαζί σου!

@δεσποινάριοιν
κοιτα, το λιγοτερο που εχω να πω για τους μεσηλικες αμερικανους τουριστες απο το Ιλινόις είναι πως αν ειναι να προσελκύσουμε τέτοιους τουρίστες, τότε ας κάνουμε τα ξενοδοχεία μας γηροκομεία να ησυχάσουμε.

@Αντζελα
όχι που θα σ'άφηνα χωρίς ανάρτηση...

δεσποιναριον είπε...

Στον τουρισμο και στην αναγκη της Ελλαδας να τον προσελκυσει αυτη τη στιγμη δεν πρεπει να γινονται διακρισεις. Ουτε χρειαζονται γηροκομεια οι 50ρηδες και οι 60ρηδες. Αλλο η χαζοδιαφημηση κι αλλο αυτο.

Γαβριηλ / Gabriel είπε...

70+ ειδα στο βιντεο βρε δεσποιναριον
:-))
τεσπα.
κατσε να δουμε.. μπορει και να πιασει η δευτερη καμπανια τελικα.
WHO knows?...

Λίντα Έλενα Σπυροπούλου είπε...

Εξαιρετικό άρθρο Γαβριήλ...όπως ακριβώς τα λες είναι ...απίστευτη σπατάλη για μια διαφήμιση που προσβάλει την ποιότητα μας, την τέχνη μας και την καλαισθησία μας ...προπαντώς όμως προσβάλει την νοημοσύνη του κόσμου όλου....και αυτό είναι ακόμα πιο εγκληματικό








Related Posts with Thumbnails