1 Μαρ 2010

Γυναίκες στα Άκρα - Μήδεια

Τα 100 χρόνια της Ημέρας της Γυναίκας 'γιορτάζονται' με τελείως ανατρεπτικό τρόπο και λίγο πριν τις 8 Μαρτίου. Το θηλυκό πρότυπο ως έννοια και γενικά το ζήτημα του 'τι είναι Γυναίκα' έχει περάσει από σαράντα και πλέον κύματα τον τελευταίο αιώνα, χωρίς αυτό πάντα να είναι απαραίτητα κακό. 
Γυναίκα-κόρη; Γυναίκα-καριερίστας; Γυναίκα-ερωμένη; Γυναίκα-σύζυγος; Γυναίκα-μητέρα; Υπάρχει κανόνας στις αναλογίες; Προφανώς όχι; Ή ίσως τελικά και να υπάρχει;


Την ερχόμενη Τετάρτη 3 Μαρτίου, θα πραγματοποιηθεί στο Θέατρο του Κολεγίου Ρόδου η θεατρική εκδήλωση με τίτλο "Γυναίκες Στα Άκρα -Μήδεια", που διοργανώνει το σωματείο "Το Σπίτι της Ευρώπης στη Ρόδο". Πρόκειται για μία σύνθεση λόγου, μουσικής, χορού και εικόνας, επιδιώκοντας να σκιαγραφήσει μία από τους πιο αμφιλεγόμενους γυναικείους χαρακτήρες στην αρχαία ελληνική τραγωδία. 

Δεν πρόκειται για μια απλή ανάγνωση ενός θεατρικού μονολόγου, ούτε για μια απλή επανάληψη-εμπέδωση του τι είπε ο Ευριπίδης.Αυτό που πρόκειται να δούμε την ερχόμενη Τετάρτη είναι η σύγχρονη επιχειρηματολογία της Μήδειας, η επαναθεώρηση όσων της καταμαρτυρούν αιώνες τώρα και, ποιός ξέρει, ίσως να ήρθε η ώρα ακόμα και να δικαιωθεί. Ή τουλάχιστον να τής αναγνωριστούν κάποια ελαφρυντικά. Γιατί όταν κάποιος βρίσκεται στα άκρα (άνδρας ή γυναίκα) κάποιος πολύ σοβαρός λόγος θα υπάρχει! 
Καιρός λοιπόν, να δούμε πώς η Μήδεια ερμηνεύει τις πράξεις της και πώς υποστηρίζει τον εαυτό της και το ρόλο της ως "Γυναίκα-μητέρα" και μετέπειτα "Γυναίκα-Φόνισσα"
Άραγε ήταν εκείνη που επέλεξε έναν τέτοιον διττό και σκληρό ρόλο; 
Κι αν ναι, τότε γιατί;


Την εκδήλωση θα προλογίσει η Δρ. Μαρία Γκασούκα, η οποία διδάσκει πολιτισμικές και φεμινιστικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, σκιαγραφώντας πώς αναπαριστώνται οι γυναικείες μορφές στον Μϋθο και κατ'επέκταση στο Δράμα καθώς και ποιά ήταν η διαδικασία προετοιμασίας του θεατρικού μονολόγου "Και τώρα Μήδεια, τι απομένει;", στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος του ΤΕΠΑΕΣ της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου "Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό" και ειδικότερα στα πλαίσια του μαθήματος "Αναπαραστάσεις του Φύλου στον Μύθο".

Τον θεατρικό μονόλογο "Και τώρα Μήδεια, τι απομένει;" έγραψε και θα αναγνώσει η Χάρις Κόντου, σπουδάστρια στο μεταπτυχιακό αυτό πρόγραμμα σπουδών ενώ επί σκηνής την πλαισιώνουν η Μαρία Μανιώτη στο χορό και στα θεατρικά δρώμενα και η Σεβαστή Χατζηστρατή στο πιάνο. 
Τη σκηνοθεσία επιμελήθηκε η Μυρσίνη Λενούδια, το σκηνικό διαμόρφωσαν ο Κωνσταντίνος Φεϊζίδης και η Βάλια Σαλαμαστράκη και η ενδυματολογική επιμέλεια της παράστασης είναι της Στέμυς Δανιηλίδου. Η τεχνική υλικοτεχνική υποστήριξη βιντεοπροβολής είναι χορηγία του Χρήστου Φωτούδη (Art&Movie)  Η αφίσα και οι προσκλήσεις σχεδιάσθηκαν από τη Βάλια Σαλαμαστράκη (DeviantArt) και η εκτύπωση είναι των Τυπογραφείων Χατζηκαλημέρη.

Χορηγοί της εκδήλωσης : 
το Κολέγιο Ρόδου , το Τυπογραφείο Χατζηκαλημέρη, η εταιρεία  οπτικοακουστικών μέσων Art&Movie, το υποδηματοπωλείο Napolitana, το βιβλιοχαρτοπωλείο Το Στέκι και το στούντιο graphic design DeviantArt. 


Μια διαφορετική Μήδεια λοιπόν,
για μία ξεχωριστή 100η Ημέρα της Γυναίκας
στο Θέατρο του Κολεγίου Ρόδου
την Τετάρτη 3 Μαρτίου 2010
στις 7.30 το απόγευμα.

Η είσοδος είναι ελεύθερη.

 




       

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails