Πέρασε ίσως στα ψιλά εδώ στην Ελλάδα. Όμως τα θρησκόληπτα αμερικάνικα media αλλά και σοβαρές εφημερίδες όπως η New York Times από χθες απασχολούνται πολύ σοβαρά με την ερμηνεία ενός άγνωστου μέχρι πρότινος αρχαίου εβραϊκού χειρογράφου πάνω σε πέτρινη στήλη. Η στήλη βρέθηκε πριν χρόνια στην ιορδανική πλευρά της Νεκράς Θάλασσας, πουλήθηκε (μάλλον έναντι πινακίου φακής) σε ελβετό συλλέκτη, ο οποίος μόλις πριν ένα χρόνο περίπου διεπίστωσε ότι το κείμενο αυτό θα δημιουργούσε πλήθος προβληματισμών αλλά και μεγάλη αμηχανία στην παγκόσμια θρησκειολογική κοινότητα. Με την ευκαιρία μάλιστα της ανακοίνωσης των ισραηλινών αρχαιολόγων που μετέφρασαν το κείμενο αυτό των 87 σειρών στα πλαίσια εργασιών ενός αρχαιολογικού συνεδρίου, τα ρεπορτάζ των ισραηλινών ΜΜΕ ασχολούνται με το περιεχόμενο του κειμένου, θέτοντας ένα μεγάλο ερωτηματικό στο εάν και κατά πόσον ήταν ορθή ή μη η 'επαλήθευση' των μεσσιανικών προφητειών στο πρόσωπο του Ιησού.
Σας μπέρδεψα;
Ας το πούμε απλά :
Το κείμενο που βρέθηκε στα χέρια του ελβετού συλλέκτη εξιστορεί γεγονότα που αφορούσαν έναν εβραίο 'Μεσσία' που έζησε αιώνες πριν τον Ιησού. Ο 'Μεσσίας' αυτός είχε κάνει θαύματα, θεωρήθηκε ότι θα απελευθερώσει τους Εβραίους από τον ζυγό των Ρωμαίων, στο πρόσωπό του 'επαληθεύθηκαν' οι ρήσεις των προφητών Δανιήλ, Χαγάι και Ζαχαρία και - το σπουδαιότερο - αφού (φυσικά) μαρτύρησε και θανατώθηκε από τους Ρωμαίους (για την αντικαθεστωτική του δράση), αναστήθηκε 3 μέρες μετά τον θάνατό του...
Το κείμενο που μεταφράστηκε ονομάστηκε από τους ισραηλινούς αρχαιολόγους "Το όραμα του Αγγέλου Γαβριήλ" - τυχαία τα θυμάμαι όλ'αυτά; - , επειδή η επίμαχη φράση σχετικά με την ανάσταση του 'Μεσσία' αναφέρει τον Αρχάγγελο Γαβριήλ να απευθύνεται σε αυτόν αποκαλώντας τον 'Υπουργό των Υπουργών' (Sar Ha'Sarin) και να του αποκαλύπτει τη μοίρα του: τη ζωή , το θάνατο αλλά και την ανάστασή του!
Και για να είμαστε και 'ok', διαβάστε την ερμηνεία του κειμένου που μεταφράστηκε πρόσφατα πατώντας εδώ
Και γιατί οι 87 αυτές αράδες είναι τόσο σημαντικές;
Ιδού η συνέχεια:
Οι απανταχού θρησκειο-σκεπτικιστές αρχίζουν ακόμα μια φορά να βάζουν στο μικροσκόπιο την αυθεντικότητα της μεσσιανικής φύσης του Ιησού, εάν και κατά πόσον για πρώτη φορά επαληθεύθηκαν οι προφητείες των Εβραίων προφητών της Παλαιάς Διαθήκης στο πρόσωπο του Ιησού, αν και κατά πόσον ο Χριστιανισμός βασίζεται σε ανιστόρητα μυθεύματα ή όχι. Και τα επιχειρήματα αυτά προστίθενται σε άλλες ιστορικές αλήθειες που διαψεύδουν τις χριστιανικές διδαχές - με πρώτη και καλύτερη :
ο Βασιλιάς Ηρώδης (ναι, αυτός που έσφαξε όλα τα αρσενικά μωρά όταν γεννήθηκε ο Ιησούς) είχε ήδη πεθάνει 4 ολόκληρους αιώνες πριν τα Χριστούγεννα. Τυχαία μάλιστα άκουσα σε ισραηλινό ραδιοφωνικό σταθμό κάποιον ραββίνο να επιχαίρει για το 'φιάσκο που έπαθαν οι χριστιανοί σε όλο τον κόσμο, αφού 87 χειρόγραφες αράδες διαψεύδουν ένα ολόκληρο θρησκευτικό οικοδόμημα'... Από την άλλη, κανένας λογικός άνθρωπος δεν μπορεί να δεχθεί με ορθολογικό τρόπο την ιστορία του Αδάμ και της Εύας, τη δημιουργία του Παραδείσου, την εξορία των πρωτόπλαστων από αυτόν επειδή τούς μίλησε ένα φίδι - και αυτά είναι κόκκος άμμου σε σχέση με όλα τα παραφυσικά που εξιστορούνται στην Παλαιά Διαθήκη.
Έτσι, από την άλλη, εάν δεχθούμε την γενικότερη χρονολογική αμφισβήτηση, που τώρα αρχίζει να βρίσκει όλο και σοβαρότερα ερείσματα στις αρχαιολογικές διαπιστώσεις, τότε και η εβραϊκή χρονολογική αφετηρία είναι εξ ίσου αμφισβητήσιμη.
Εάν δηλαδή θεωρήσουμε ότι τελικώς η εφαρμογή των μεσσιανικών προφητειών από το έτος 0 έως και το έτος 33 μ.Χ. αμφισβητείται επειδή η αρχαιολογική σκαπάνη αποδεικνύει ότι τελικώς δεν αποκλείεται ο Ιησούς να 'ήρθε δεύτερος!!', τότε γιατί να μην αμφισβητηθεί εξ ίσου ότι λανθασμένα διανύουμε το έτος 5768 από τότε που ο Θεός δημιούργησε το Σύμπαν, τη στιγμή που πλήθος Γεωλόγων πολλά έχουν να μας πουν για εκατοντάδες αιώνες πριν από την 'Κτήση' της Παλαιάς Διαθήκης;
Τελικά, κάποιος πολύ σοφός άνθρωπος μού είχε πει κάτι πολύ απλό όταν ακόμα ήμουν στο Γυμνάσιο και τότε βέβαια δεν είχα πολυκαταλάβει πόσο χρήσιμο θα μου ήταν στην πορεία:
Έτσι κι εγώ αποφάσισα να απλοποιήσω όσο μπορώ το θέμα και νομίζω ότι κατέληξα σε μια λύση που από τη μια με καλύπτει λογικά και από την άλλη δε με ξεβολεύει
(άλλωστε, κάθε 'λύση' σε αυτό ακριβώς αποσκοπεί, σωστά;).
Άραγε, η καθαυτή έννοια της 'Θρησκείας' είναι ζήτημα ιστορικό; αρχαιολογικό; γεωγραφικό; πολιτικό; γεωλογικό; λογοτεχνικό; άπτεται της Φυσικής;
Σύμφωνοι, είναι απαραίτητο να εξετάσει κανείς τις θρησκευτικές διδαχές και ως προς τις άλλες 'ανθρώπινες' - 'ορθολογιστικές' επιστήμες, αφού -τι να κάνουμε- είμαστε άνθρωποι και το μυαλό μας έχει δεδομένες ικανότητες και πιθανώς άλλες τόσες δυνατότητες. Αλλά μήπως όλα αυτά που τελικώς αποδεικνύονται ορθολογικά και που στην ουσία διαψεύδουν τα 'γεγονότα' που περιέχουν οι Γραφές μάς δείχνουν ότι η όλη έως τώρα προσέγγισή τους από τους θεολόγους, τα ιερατεία και (δυστυχώς) τους πολιτικούς ήταν απλώς λανθασμένη -και, κυρίως, επιζήμια για εκατομμύρια ανθρώπους που έχασαν ακόμα και τη ζωή τους στο όνομα της θρησκευτικής πίστης- ;
Ας κάνουμε τον κόπο να σκεφτούμε τι θα μπορούσε να αποφύγει η ανθρωπότητα αν κάναμε μια απλή απλούσταση υπόθεση :
Τι θα γινόταν εάν , για παράδειγμα, ο όρος 'Γη της Επαγγελίας' ΔΕΝ θα σήμαινε αναγκαστικά αυτό που γεωγραφικά οι Ρωμαίοι είχαν οριοθετήσει ως 'Παλαιστίνη' ;
Εάν δηλαδή η 'Γη της Επαγγελίας' θα ήταν η ενδιάθετη κατάσταση του ανθρώπου να είναι σε θέση να πραγματώνει τους κανόνες του ηθικού δικαιικού οικοδομήματος που υιοθέτησε και να ζει σε αρμονία με τους συναθρώπους του και με το φυσικό του περιβάλλον (ορισμός που νομίζω πως είναι ουσιαστικότερος και 'θρησκευτικότερος' από τον γεωγραφικά ορθότατο προσδιορισμό του όρου), ούτε λίγο ούτε πολύ ΔΕΝ θα υπήρχε αυτό που λέμε σήμερα "Μεσανατολικό Πρόβλημα", ΔΕΝ θα γίνονταν Σταυροφορίες, ΔΕΝ θα υπήρχε Ιερά Εξέταση και κατ'επέκταση ούτε Ολοκαύτωμα, ούτε 11η Σεπτεμβρίου, ούτε χαμός στο Ιράκ, ούτε ακριβό πετρέλαιο, ούτε στρατιωτικοί εξοπλισμοί, ούτε ανεργία, ούτε πληθωρισμός, ούτε....ούτε...ούτε... και ούτω καθ'εξής...
Και τι μας νοιάζει εμάς εάν ένας λαός θα φτάσει επιτέλους στη χώρα του; Μα αυτό μόνο ήθελε να μας πει η Παλαιά Διαθήκη; Για ένα τόσο απλό θέμα γίνεται τόσος ντόρος; Τόσοι και τόσοι λαοί στην Ιστορία πολέμησαν και είτε κέρδισαν είτε έχασαν τις δικές τους πατρίδες. Είναι δυνατόν αυτό τελικά να είναι το περιεχόμενο μιας Θρησκείας όπως της δικής μας, που οι πιστοί της προέρχονται από πανσπερμία λαών και υπηκοοτήτων;
Και από την άλλη , δεν αδικούνται τα ηθικά διδάγματα και φιλοσοφικοί προβληματισμοί που υπάρχουν στο σύνολο της εβραϊκής θεολογικής γραμματείας με το να επικεντρώνεται το θέμα στον 'ορθολογιστικότατο' γεωγραφικό προσδιορισμό της 'Γης του Ισραήλ' (ερωτηματικό! και μάλιστα μεγάλο)
Οι αρχαιολόγοι θα ψάχνουν, θα βρίσκουν και θα συνεχίσουν να διαψεύδουν τις Γραφές.
Το μόνο όμως που σίγουρα θα διαψεύδεται θα είναι η επικρατούσα ανθρώπινη ορθολογιστική ερμηνεία των Γραφών.
Και στη συνέχεια με τα τόσα λογικά άτοπα που θα συσσωρευθούν (και τέτοια υπάρχουν ήδη πολλά!) η παραδοσιακή ιερατική εφαρμογή των Γραφών κάθε θρησκείας ολοένα και θα χάνει την επιρροή της.
Και το αποτέλεσμα;
Το σύνολο των ηθικών κανόνων - που δεν είναι τίποτα άλλο από τη 'Θρησκεία' αυτή καθαυτή, δε θα καταφέρνει να φτάνει στον αποδέκτη του, που δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον άνθρωπο, επειδή τα γεγονότα που εξιστορούνται στις Γραφές δεν είναι... 'ιστορικά/αρχαιολογικά/γεωλογικά επαρκώς αποδεδειγμένα' !
Μα πρέπει να είναι;
Αυτό λέγεται 'ορθολογισμός' (!!;;)
Σας μπέρδεψα;
Ας το πούμε απλά :
Το κείμενο που βρέθηκε στα χέρια του ελβετού συλλέκτη εξιστορεί γεγονότα που αφορούσαν έναν εβραίο 'Μεσσία' που έζησε αιώνες πριν τον Ιησού. Ο 'Μεσσίας' αυτός είχε κάνει θαύματα, θεωρήθηκε ότι θα απελευθερώσει τους Εβραίους από τον ζυγό των Ρωμαίων, στο πρόσωπό του 'επαληθεύθηκαν' οι ρήσεις των προφητών Δανιήλ, Χαγάι και Ζαχαρία και - το σπουδαιότερο - αφού (φυσικά) μαρτύρησε και θανατώθηκε από τους Ρωμαίους (για την αντικαθεστωτική του δράση), αναστήθηκε 3 μέρες μετά τον θάνατό του...
Το κείμενο που μεταφράστηκε ονομάστηκε από τους ισραηλινούς αρχαιολόγους "Το όραμα του Αγγέλου Γαβριήλ" - τυχαία τα θυμάμαι όλ'αυτά; - , επειδή η επίμαχη φράση σχετικά με την ανάσταση του 'Μεσσία' αναφέρει τον Αρχάγγελο Γαβριήλ να απευθύνεται σε αυτόν αποκαλώντας τον 'Υπουργό των Υπουργών' (Sar Ha'Sarin) και να του αποκαλύπτει τη μοίρα του: τη ζωή , το θάνατο αλλά και την ανάστασή του!
Και για να είμαστε και 'ok', διαβάστε την ερμηνεία του κειμένου που μεταφράστηκε πρόσφατα πατώντας εδώ
Και γιατί οι 87 αυτές αράδες είναι τόσο σημαντικές;
Ιδού η συνέχεια:
Οι απανταχού θρησκειο-σκεπτικιστές αρχίζουν ακόμα μια φορά να βάζουν στο μικροσκόπιο την αυθεντικότητα της μεσσιανικής φύσης του Ιησού, εάν και κατά πόσον για πρώτη φορά επαληθεύθηκαν οι προφητείες των Εβραίων προφητών της Παλαιάς Διαθήκης στο πρόσωπο του Ιησού, αν και κατά πόσον ο Χριστιανισμός βασίζεται σε ανιστόρητα μυθεύματα ή όχι. Και τα επιχειρήματα αυτά προστίθενται σε άλλες ιστορικές αλήθειες που διαψεύδουν τις χριστιανικές διδαχές - με πρώτη και καλύτερη :
ο Βασιλιάς Ηρώδης (ναι, αυτός που έσφαξε όλα τα αρσενικά μωρά όταν γεννήθηκε ο Ιησούς) είχε ήδη πεθάνει 4 ολόκληρους αιώνες πριν τα Χριστούγεννα. Τυχαία μάλιστα άκουσα σε ισραηλινό ραδιοφωνικό σταθμό κάποιον ραββίνο να επιχαίρει για το 'φιάσκο που έπαθαν οι χριστιανοί σε όλο τον κόσμο, αφού 87 χειρόγραφες αράδες διαψεύδουν ένα ολόκληρο θρησκευτικό οικοδόμημα'... Από την άλλη, κανένας λογικός άνθρωπος δεν μπορεί να δεχθεί με ορθολογικό τρόπο την ιστορία του Αδάμ και της Εύας, τη δημιουργία του Παραδείσου, την εξορία των πρωτόπλαστων από αυτόν επειδή τούς μίλησε ένα φίδι - και αυτά είναι κόκκος άμμου σε σχέση με όλα τα παραφυσικά που εξιστορούνται στην Παλαιά Διαθήκη.
Έτσι, από την άλλη, εάν δεχθούμε την γενικότερη χρονολογική αμφισβήτηση, που τώρα αρχίζει να βρίσκει όλο και σοβαρότερα ερείσματα στις αρχαιολογικές διαπιστώσεις, τότε και η εβραϊκή χρονολογική αφετηρία είναι εξ ίσου αμφισβητήσιμη.
Εάν δηλαδή θεωρήσουμε ότι τελικώς η εφαρμογή των μεσσιανικών προφητειών από το έτος 0 έως και το έτος 33 μ.Χ. αμφισβητείται επειδή η αρχαιολογική σκαπάνη αποδεικνύει ότι τελικώς δεν αποκλείεται ο Ιησούς να 'ήρθε δεύτερος!!', τότε γιατί να μην αμφισβητηθεί εξ ίσου ότι λανθασμένα διανύουμε το έτος 5768 από τότε που ο Θεός δημιούργησε το Σύμπαν, τη στιγμή που πλήθος Γεωλόγων πολλά έχουν να μας πουν για εκατοντάδες αιώνες πριν από την 'Κτήση' της Παλαιάς Διαθήκης;
Και εν τέλει πού μας οδηγούν όλα αυτά;
Γιατί κάθονται τόσοι άνθρωποι και ξοδεύουν τόση φαιά ουσία;
Τελικά, κάποιος πολύ σοφός άνθρωπος μού είχε πει κάτι πολύ απλό όταν ακόμα ήμουν στο Γυμνάσιο και τότε βέβαια δεν είχα πολυκαταλάβει πόσο χρήσιμο θα μου ήταν στην πορεία:
Η ερώτηση 'Γιατί' λύνει ακόμα και τα πιο δυσεπίλυτα προβλήματα.
Αν αρχίζεις να ρωτάς : 'Γιατί το κάνω αυτό', 'Γιατί σκέφτομαι αυτό', 'Σε τι αποσκοπεί αυτό ή το άλλο' , το πρόβλημα απογυμνώνεται από παραπλαντητικά περιτυλίγματα και τελικά μια εξ ίσου απλή-απλούστατη απάντηση δίνει λύση σε όλα, ή τουλάχιστον απλοποιεί το θέμα.Έτσι κι εγώ αποφάσισα να απλοποιήσω όσο μπορώ το θέμα και νομίζω ότι κατέληξα σε μια λύση που από τη μια με καλύπτει λογικά και από την άλλη δε με ξεβολεύει
(άλλωστε, κάθε 'λύση' σε αυτό ακριβώς αποσκοπεί, σωστά;).
Άραγε, η καθαυτή έννοια της 'Θρησκείας' είναι ζήτημα ιστορικό; αρχαιολογικό; γεωγραφικό; πολιτικό; γεωλογικό; λογοτεχνικό; άπτεται της Φυσικής;
Σύμφωνοι, είναι απαραίτητο να εξετάσει κανείς τις θρησκευτικές διδαχές και ως προς τις άλλες 'ανθρώπινες' - 'ορθολογιστικές' επιστήμες, αφού -τι να κάνουμε- είμαστε άνθρωποι και το μυαλό μας έχει δεδομένες ικανότητες και πιθανώς άλλες τόσες δυνατότητες. Αλλά μήπως όλα αυτά που τελικώς αποδεικνύονται ορθολογικά και που στην ουσία διαψεύδουν τα 'γεγονότα' που περιέχουν οι Γραφές μάς δείχνουν ότι η όλη έως τώρα προσέγγισή τους από τους θεολόγους, τα ιερατεία και (δυστυχώς) τους πολιτικούς ήταν απλώς λανθασμένη -και, κυρίως, επιζήμια για εκατομμύρια ανθρώπους που έχασαν ακόμα και τη ζωή τους στο όνομα της θρησκευτικής πίστης- ;
Ας κάνουμε τον κόπο να σκεφτούμε τι θα μπορούσε να αποφύγει η ανθρωπότητα αν κάναμε μια απλή απλούσταση υπόθεση :
Τι θα γινόταν εάν , για παράδειγμα, ο όρος 'Γη της Επαγγελίας' ΔΕΝ θα σήμαινε αναγκαστικά αυτό που γεωγραφικά οι Ρωμαίοι είχαν οριοθετήσει ως 'Παλαιστίνη' ;
Εάν δηλαδή η 'Γη της Επαγγελίας' θα ήταν η ενδιάθετη κατάσταση του ανθρώπου να είναι σε θέση να πραγματώνει τους κανόνες του ηθικού δικαιικού οικοδομήματος που υιοθέτησε και να ζει σε αρμονία με τους συναθρώπους του και με το φυσικό του περιβάλλον (ορισμός που νομίζω πως είναι ουσιαστικότερος και 'θρησκευτικότερος' από τον γεωγραφικά ορθότατο προσδιορισμό του όρου), ούτε λίγο ούτε πολύ ΔΕΝ θα υπήρχε αυτό που λέμε σήμερα "Μεσανατολικό Πρόβλημα", ΔΕΝ θα γίνονταν Σταυροφορίες, ΔΕΝ θα υπήρχε Ιερά Εξέταση και κατ'επέκταση ούτε Ολοκαύτωμα, ούτε 11η Σεπτεμβρίου, ούτε χαμός στο Ιράκ, ούτε ακριβό πετρέλαιο, ούτε στρατιωτικοί εξοπλισμοί, ούτε ανεργία, ούτε πληθωρισμός, ούτε....ούτε...ούτε... και ούτω καθ'εξής...
Και τι μας νοιάζει εμάς εάν ένας λαός θα φτάσει επιτέλους στη χώρα του; Μα αυτό μόνο ήθελε να μας πει η Παλαιά Διαθήκη; Για ένα τόσο απλό θέμα γίνεται τόσος ντόρος; Τόσοι και τόσοι λαοί στην Ιστορία πολέμησαν και είτε κέρδισαν είτε έχασαν τις δικές τους πατρίδες. Είναι δυνατόν αυτό τελικά να είναι το περιεχόμενο μιας Θρησκείας όπως της δικής μας, που οι πιστοί της προέρχονται από πανσπερμία λαών και υπηκοοτήτων;
Και από την άλλη , δεν αδικούνται τα ηθικά διδάγματα και φιλοσοφικοί προβληματισμοί που υπάρχουν στο σύνολο της εβραϊκής θεολογικής γραμματείας με το να επικεντρώνεται το θέμα στον 'ορθολογιστικότατο' γεωγραφικό προσδιορισμό της 'Γης του Ισραήλ' (ερωτηματικό! και μάλιστα μεγάλο)
Οι αρχαιολόγοι θα ψάχνουν, θα βρίσκουν και θα συνεχίσουν να διαψεύδουν τις Γραφές.
Το μόνο όμως που σίγουρα θα διαψεύδεται θα είναι η επικρατούσα ανθρώπινη ορθολογιστική ερμηνεία των Γραφών.
Και στη συνέχεια με τα τόσα λογικά άτοπα που θα συσσωρευθούν (και τέτοια υπάρχουν ήδη πολλά!) η παραδοσιακή ιερατική εφαρμογή των Γραφών κάθε θρησκείας ολοένα και θα χάνει την επιρροή της.
Και το αποτέλεσμα;
Το σύνολο των ηθικών κανόνων - που δεν είναι τίποτα άλλο από τη 'Θρησκεία' αυτή καθαυτή, δε θα καταφέρνει να φτάνει στον αποδέκτη του, που δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον άνθρωπο, επειδή τα γεγονότα που εξιστορούνται στις Γραφές δεν είναι... 'ιστορικά/αρχαιολογικά/γεωλογικά επαρκώς αποδεδειγμένα' !
Μα πρέπει να είναι;
Αυτό λέγεται 'ορθολογισμός' (!!;;)
7 σχόλια:
Μένω άφωνος!
Είμαι περίεργος να δω το πού και το εαν θα καταλήξει κάπου το θέμα.
ώρα είναι να μάς προκύψει 'Μεσίας' και ο Αριέλ Σαρόν που είναι σε κώμα εδώ και χρόνια -ετσι και ξυπνησει δηλαδη-.. για φαντασου φαση.
Prota polla, simfona me ton Ioudaismo, se kathe epohi, iparhi enas ipo dokimi Messias, mono pou mehri tora kanis den efere se peras tin apostoli tou, kai ara den theorite praktika os Messias. To thema tis anastasis ton nekron, ehi shesi me tin elevsi tou Messia, se oti afora pos tha gini meta tin epitihia tis apostolis tou, agnosto omos pote akrivos. Bori kai hronia meta. Pantos an o ipo dokimi Messias pethani prin to peras tis apostolis tou, o idios hani to 'pronomio', to opio pernai ston ipo dokimi Messia tis epomenis yeneas.
Oson afora ta eti tis dimiourgias, o Ioudaismos didaski pos mesa stis protes 6 imeres, mpori na simperilamvanontai ekatommiria hronia, efoson o hronos ine shetikos. To vivlio tis Gennesis krivi polla mistika gia th dimourgia tou kosmou, ta opia i epistimi tha apodixi sto mellon!
Γαβριήλ, οι απόψεις σου με βρίσκουν απολύτως σύμφωνη. Επιπλέον με έσωσες με τα επιχειρήματα σου γιατί εχθές είχα μια σχετική συζητηση με ένα φίλο. Του έστειλα να διάβασει τη σελίδα σου και σήμερα θα έχω αντίλογο. Thanks!
εξαιρετικό κείμενο...
@marinos
νομιζω πως αυτα τα θεματα ειναι φτιαγμενα για να μην καταληγουν πουθενα... συμφωνεις;
@ανώνυμος
όλα είναι πιθανά.. ακόμα κι αυτο που λες :-)
@μορδεχάι φριζής
Μορδεχάι μου , θα με ενδιέφερε να μάθω τι λες εσυ ως ραββίνος για το θέμα. Μου έκανε εντύπωση ο σχολιασμός συναδέλφου σου σε σχετική ραδιοφωνική εκπομπή. Έδειξε σαν να δικαιώνεται για την πλάνη όλων εμάς! Τι λενε στα Ιεροσολυμα γι'αυτο;
@amalia
ευχαριστώ πολύ. Πώς μπορώ να έχω τον αντίλογο που περιμένεις; Γίνεται να αναρτηθεί;
@elena
:-) φλκ
Πρώτα απ΄όλα δεν έχει γίνει κανένας ιδιαίτερος ντόρος για το θέμα, εδώ στην Ιερουσαλήμ.
Κάθε σοβαρός άνθρωπος γνωρίζει τη διαφορετική αντιμετώπιση της έννοιας του Μεσσία, ανάμεσα στον Ιουδαϊσμό & τον Χριστιανισμό. Φυσικό είναι κάποιος Ραββίνος ή θρήσκος Εβραίος γενικότερα, να θεωρεί το όλο θέμα περί Ιησού ως πλάνη (αν και αναγκαία,ως ένα σημείο, διότι έτσι οι παγανιστικοί λαοί της Ευρώπης, και όχι μόνο, πλησίασαν την έννοια του μονοθεϊσμού και της ιουδαϊκής ηθικής).
Όσον αφορά τη γη του Ισραήλ, ο εβραϊκός λαός καλείται σύμφωνα με τον Ιουδαϊσμό, να δημιουργήσει μια ηθική κοινωνία, σύμφωνα με τις θεϊκές επιτάξεις της Βίβλου, προκειμένου αυτή η κοινωνία να γίνει παράδειγμα προς μίμηση για όλα τα έθνη. Όμως για να γίνει αυτό, ο εβραϊκός λαός χρειάζεται ένα δικό του κομμάτι γης-πατρίδας, το οποίο θα τον ξεχωρίζει, αλλά και θα τον φέρνει σε επαφή με τους άλλους λαούς. Και τη γη που επέλεξε ο Θεός είναι η γη του Ισραήλ, στο σταυροδρόμι ανάμεσα σε Ανατολή & Δύση. Είναι μήπως τυχαίο που γίνεται πάντα τόσο ντόρος με ένα τόσο μικρό κομμάτι γης; Ή μήπως που όλοι ασχολούνται με ένα τόσο μικρό λαό;
Τίποτα δεν είναι τυχαίο!
Δημοσίευση σχολίου