σκηνοθεσίας Amir Bar-Lev
ΗΠΑ (2006)
Ο Amir Bar-Lev γύρισε μια ταινία με έντονο δημοσιογραφικό ύφος για ένα παιδί-θαύμα, την 4χρονη Marla Olmstead, οι παιδικές ζωγραφιές της οποίας έχουν γίνει ανάρπαστες από συλλέκτες πινάκων αφηρημένης ζωγραφικής. Η ολοκλήρωση της ταινίας θα γινόταν ομαλά εάν δεν προβαλλόταν μία εκπομπή της γνωστής αμερικάνικης ειδησεογραφικής εκπομπής "60 Λεπτά" που , ούτε λίγο ούτε πολύ υπονοούσε εμμέσως πλην σαφώς ότι τελικά ο πραγματικός ζωγράφος των ακριβοπληρωμένων 'παιδικών ζωγραφιών' δεν ήταν άλλος από τον ίδιο τον πατέρα της! Η απροσδόκητη αυτή εξέλιξη έδωσε την αφορμή να ξεδιπλωθούν οι χαρακτήρες των γονιών της ανύποπτης Marla προσδίδοντας στον σκηνοθέτη το ρόλο ιδιότυπου ντετέκτιβ προκειμένου να διαπιστωθεί η γνησιότητα του ταλέντου της μικρής. Αν και δεν δίνεται σαφής απάντηση στο ζητούμενο, ο σκηνοθέτης αφήνει να εκφρασθούν όλες οι απόψεις τόσο για το ποιόν των γονέων αλλά - και αυτό μου έκανε εντύπωση - και για τον ίδιο τον σκηνοθέτη που επικρίνεται από έναν από τους συνεντευξιαζόμενους ότι και αυτός συμμετέχει στο έγκλημα της υπέρμετρης έκθεσης της ανήλικης στη δημοσιότητα - που έχει ως αποτέλεσμα την ουσιαστική 'ακύρωση΄ της παιδικότητάς της- .
Πολλά τα ηθικά διλήμματα όσον αφορά στο προς τα πού κλίνει η πλάστιγγα ανάμεσα στο οικονομικό κέρδος και στην αυτάρεσκη δημοσιότητα έναντι των αξιών της τιμιότητας, της δημοσιογραφίας και της κατανάλωσης εν γένει..
Η Marla , ύστερα από μια αμφιβόλου πειστικότητας μονταρισμένη από τους γονείς της κινηματογράφηση της ολοκλήρωσης ενός πίνακά της, συνεχίζει την παιδική της καριέρα και οι θεατές αφήνονται να συμπεράνουν, να αμφισβητήσουν (ή....μήπως να αγοράσουν;)
Ένα ντοκυμαντέρ κομμένο και ραμμένο για τη δεκαετία που διανύουμε.
Πολλά τα ηθικά διλήμματα όσον αφορά στο προς τα πού κλίνει η πλάστιγγα ανάμεσα στο οικονομικό κέρδος και στην αυτάρεσκη δημοσιότητα έναντι των αξιών της τιμιότητας, της δημοσιογραφίας και της κατανάλωσης εν γένει..
Η Marla , ύστερα από μια αμφιβόλου πειστικότητας μονταρισμένη από τους γονείς της κινηματογράφηση της ολοκλήρωσης ενός πίνακά της, συνεχίζει την παιδική της καριέρα και οι θεατές αφήνονται να συμπεράνουν, να αμφισβητήσουν (ή....μήπως να αγοράσουν;)
Ένα ντοκυμαντέρ κομμένο και ραμμένο για τη δεκαετία που διανύουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου