18 Φεβ 2012

keep on sitting..

Δεν έχουμε παράπονο. 
Η χώρα μονοπωλεί το ενδιαφέρον όλων τις τελευταίες εβδομάδες. Ο ελληνικός λαός και το τοπικό πολιτικό σύστημα έχουν μετατραπεί σε ένα διεθνές πειραματόζωο μπροστά σε αυτήν την πρωτόγνωρη, την παράξενη μετάλλαξη αυτού που είχαμε συνηθίσει να ονοματίζουμε ως "σύγχρονη δυτική κοινοβουλευτική δημοκρατία".


Μέσα σε αυτό το αποχαυνωτικό κλίμα των τετελεσμένων -δεν είναι λίγοι αυτοί που μεταξύ σοβαρού και αστείου αναρωτιούνται εάν "όντως μάς ψεκάζουνε"- έπιασε δουλειά ο πολύ σημαντικός εξωθεσμικός παράγοντας κάθε σύγχρονης δυτικής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας : ο τομέας της διαφήμισης. Αυτός ο μηχανισμός που ολοένα και περισσότερο έχει την τάση να υποκαθιστά όσα πολιτειακά ελλείματα, καθημερινά πια, έχουμε την ατυχία να διαπιστώνουμε.

Το βίντεο που ακολουθεί λέει πολλά περισσότερα απ'όσα ίσως γίνονται εκ πρώτης όψεως αντιληπτά.. Κι αν εμπιστευθώ τα πάμπολλα like και share που κάνουν οι.. έλληνες χρήστες των κοινωνικών δικτύων, τότε πραγματικά θα αρχίσω να πιστεύω στα σοβαρά πως ..όντως παιδιά, μάς ψεκάζουν και μάλιστα πάρα πολύ. 
Πατήστε το play πριν συνεχίσετε να διαβάζετε το κείμενο. 
Έχει σημασία.



Και ξαφνικά, οι διαφημιστές αποφάσισαν ότι ο ελληνικός λαός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει! Έχει τη δυνατότητα να επιλέξει για το πώς θα διαφημιστεί καλύτερα ένα... Ουίσκυ (!), κατεβάζοντας ένα application στο i-phone του! 

Χαμογελαστές φάτσες σε άπταιστα αγγλικά απευθύνονται στους μεθυσμένους από το διαδίκτυο έλληνες να συμμετέχουν σε κάποιο ασαφές 'project', αφού πλέον είναι γνωστό πως για τα άλλα ..πρότζεκτ, τα σημαντικά και τα καθοριστικά για το μέλλον τους είτε δεν είναι σε θέση να κατανοήσουν είτε απλώς δεν τούς επιτρέπεται ούτε να μεταβάλλουν, ούτε βέβαια να τα απορρίψουν.

Όσο αθώο, συμπονετικό και ελπιδοφόρο κι να ακούγεται το διαφημιστικό μήνυμα που μάς ποτίζει ο Johnny Walker, μόνος ουσιαστικός του στόχος είναι μία ακόμα ισχυρή δόση αποχαύνωσης : Οι ιθαγενείς, ανήμποροι να αντιδράσουν στην οικονομική και κοινωνική τους καταδίκη, δεν έχουν παρά να συνεχίσουν να κάνουν αυτό που έχουν αυτοεκπαιδευθεί να κάνουν πάρα πολύ καλά : να κλικάρουν, να χαζεύουν στην οθόνη του λάπτοπ και του κινητού τους, να 'ψηφίζουν' με like και share και να αρκούνται στο περιτύλιγμα και όχι στην ουσία. 

Αναγνωρίσατε τον εαυτό σας;
Μήπως εκπλήσσεσθε; 
Λυπάμαι πολύ, αλλά δεν θα'πρεπε! 

"...στη θάλασσα όμως, και θα πέσεις και θα κολυμπήσεις μόνος"

Η θρασύτητα της διαφημιστικής αυτής καμπάνιας δεν σταματά εδώ.
Πάει ακόμα παραπέρα, αφού οι κανόνες του μάρκετινγκ δεν έχουν έρμα.
Άλλωστε, η διαφήμιση προχωρά ακάθεκτη δοκιμάζοντας τα όρια της αντοχής, της ανοχής και -γιατί να μην το παραδεχθούμε τελικά;-ακόμα και της βλακείας του μέσου αποδέκτη της. 

Δείτε αυτό το εξοργιστικό βίντεο που ακολουθεί, καθήστε (ξανά) στον απολιτίκ καναπέ σας και ..θαυμάστε αυτόν τον ευτυχισμένο λαό που ζει σε μια πρωτεύουσα που έχει στο κέντρο της μία μεγάλη πέτρα, μιά κοτρώνα, έναν βράχο - πώς τον λένε είπαμε; Ακρόπολη; δεν θυμάμαι..-

  
  
Η βαριά συμπονετική φωνή του τραγουδιστή σε συνδυασμό με τα ευαίσθητα λόγια παρηγοριάς προφανώς αγγίζουν τον έλληνα θεατή, υποδηλώνοντάς του ότι όντως όλα είναι σχεδιασμένα και αποφασισμένα να γίνουν ερήμην του και εναντίον του.
Τι προτείνει όμως το σενάριο του βίντεο;
Να συμβιβαστεί. Να αποδεχθεί τη μοίρα του.
Και βέβαια να.. χαμογελά. 

Αλήθεια, πού βρέθηκαν τόσα χαρούμενα πρόσωπα στην Αθήνα του 2012; Τόσοι ανέμελοι νέοι που απολαμβάνουν όλα τα ωραία πράγματα της ζωής, πού είναι κρυμμένοι και δεν τούς βλέπω; Άραγε, πόσα ποτήρια Johnny Walker άδειασαν πριν το γύρισμα; Και τι τέλος πάντων επιδιώκει αυτό το ...'keep walking project' αν όχι την ..απραξία;


Η διαφημιστική καμπάνια ενός ουίσκυ μπορεί να λέει ό,τι θέλει, τόσο στη χώρα μας, όσο και στις άλλες χώρες που το γνωστό αυτό ουίσκυ αποφάσισε να συμπαρασταθεί στους δοκιμαζόμενους πληθυσμούς της Βουλγαρίας, της Βραζιλίας, της Ταϋλάνδης, του Βιετνάμ, του Λιβάνου και της έτερης των PIGS Ισπανίας. Το μάρκετινγκ δεν γνωρίζει όρια και τα πάντα στον χώρο της διαφήμισης είναι θεμιτά.

Δεν υπάρχει όμως πιο αποκαρδιωτικό πράγμα από το να βλέπεις στα κοινωνικά δίκτυα την ανταπόκριση των ..ελλήνων θεατών σε αυτήν την πραγματικά θρασύτατη εκμετάλλευση της εθνικής μας περιπέτειας. 

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απόδειξη πόσο πραγματικά κοιμισμένοι είμαστε, όταν βλέπω τα πολλά ελληνικά.. like σε ένα τέτοιο διαφημιστικό concept που σού λέει απλά : "μην αντιδράς, αποδέξου τα τετελεσμένα, επίλεξε αυτά που σού επιτρέπεται να επιλέξεις, απόλαυσε την αδράνειά σου..."
και βέβαια, πιες κι ένα Τζώνυ να ξεχαστείς...

..Ηλίθιε! "




19 σχόλια:

Fran είπε...

Συγχαρητηρια! Απο τα καλυτερα που εχεις γραψει! Θα το κοινοποιησω οπου μπορω. Πρεπει να διαβαστει!

nemessis είπε...

MΠΡΑΒΟ Γαβριήλ!!!
Ακριβώς αυτό!!!

Μαριέλενα Ματθαίου είπε...

Φιλαρακι μου.... αρχικα οταν διαβασα τον τιτλο του ημουν παρα πολυ περιεργη να διαβασω "τα πληκτρα σου". Διαβασα, ειδα το πρωτο βιντεο, ξαναδιαβασα, ειδα το δευτερο βιντεο, συνεχιζα να διαβαζω ως το τελος.

Εμενα δεν με βρισκεις συμφωνη. Οχι πως με βρισκουν γενικότερα οι διαφιμησεις, δηλαδη οι εταιρειες να με κανουν πελατισσα.

Η συγκεκριμενη διαφημιση περιοριζεται μονο στον Ελλαδικο χωρο (regional media advertising) και οχι διεθνως. Αλλο αν την ειδανε μεσω του διαδικτυου και αλλα κρατη.

Η Ελλαδα ειναι ο μεγαλυτερος Consumer σε ουισκι... μην πω σε ολοκληρη την Ευρωπαική Ενωση. Ουτως η αλλως, θα υπηρχε διαφημιση Johnnie Walker, τωρα εγινε πιο στοχευμενα.

Εγω προσωπικα, δεν εχω κανενα μα κανενα θεμα με την διαφημιση αυτη. Ασε που δεν πινω και τετοια ποτα...
Γενικοτερα θα δουμε και στο συντομο μελλον να ασχολουνται διαφοροι με την πατριδα μας, οπως ο σημερινος ξεσηκωμος διαφόρων παραεξω, που ταυτίζουν τον εαυτο τους με Ελληνες.

Εμας.... τιποτα δεν θα μας σωσει απ'ολα αυτα !! Τουλαχιστον ομως κατι ρολαρει παραεξω και ετσι ευαισθητοποιούνται οι διαφοροι λαοι με το γαμήσι που μας κανουν. Επιλεκτικη χρεωκοπια μας ελεγαν.. εχει ριζωσει στο μυαλο μου... για επιλεκτικο γαμησι δεν μας μιλησαν ποτε !!

ΣΕ ΦΙΛΩ !!!!!

Τάνια Φραράκη -Μπαλαμπανίδη είπε...

Πολυ καλο !

Πόλυ Χατζημάρκου είπε...

συμφωνώ με όσα γράφεις για το K.W.project. δε με χαλάει όμως, όχι τόσο όσο εσένα, το σποτάκι που ήδη προβάλλεται. πέρα από τα ορατά μαρκετίστικα τρικ προσηλώνομαι στα στιχάκια. walk on, walk on συλλογικά (και όχι σε διασπασμένα στρατόπεδα ή μοναχικά/αγκαλιά με το μοιρολατρικό καναπέ μας). όμως δε μιλάω για μια εθνική/εθνικιστική αφύπνιση -άλλωστε οι ταξικοί διαχωρισμοί παραμένουν, πλέον ως δίπολο κεφαλαιοκρατών και εξαθλιωμένων-. Δες το σχτικό άρθρο από τον Guardian.και... Keep writing! φιλί.

Γαβριηλ / Gabriel είπε...

@Μαριέλενα Ματθαίου
Βασικα τα ιδια λεμε με αλλα λογια. βλεπουμε το θεμα απο διαφορετικη γωνια και τελικως καταληγουμε στο ιδιο συμπερασμα. Εχω πραγματικα εξοργιστει απο τα ελληνικα like εδω μεσα , που προδιδουν οτι τελικα δε σωνομαστε με τιποτα. Ελλειψη κρισης. Υποταγη στην εικονα και οχι στην ουσια. Μια χαμενη υποθεση ειμαστε, λυπαμαι πολυ.

Μαριέλενα Ματθαίου είπε...

Γαβριήλ, τα like ισως σχετίζονται στο μηνυμα Keep Walking Greece... μην εισαι τοσο καυστικός...... απλα η συγκεκριμενη διαφημιση χρησιμοποιησε ΝΤΟΜΠΡΑ το μηνυμα σχετιζοντας το με την Ελλαδα.. να μην ψυχοπλακοθουμε. Ανοιγεις TV και βλεπεις τοσες αλλες μαλακιες.. ελληνικοτατες. Κ γω σαλταρω πως τολμουν σε τετοιες εποχες να μας περνανε ολους για μαλακες !!

Ζαφείρης Σκανδαλιάρης είπε...

μπράβο Γαβριήλ! Άλλο ένα κολπάκι κοινωνικής μηχανικής που δοκιμάζεται στην Ελλάδα. Η δήθεν συμπόνοια. Ποιά συμπόνια, για να πουλήσετε την εταιρεία σας; Για να μας πείσετε πως όλα έτσι έπρεπε να γίνουν και εντέλει θα τα καταφέρουμε; Εμείς τι κάνουμε, χαμογελάμε και τους ανεχόμαστε; Αν εγώ πετάξω το Johnny από το μαγαζί, για αυτήν την υποκρισία, πόσοι θα διαμαρτυθούν άραγε που δεν το έχω;

Βασιλική Ντελάκη είπε...

Δεν έχω λόγια...

Ανώνυμος είπε...

πεσ τα ντε !!!
θελω κι γω λαμπακια να αναβουν οταν γυριζω σπιτι απ τη δουλεια ... αφου ετσι αλλιως τα φαναρια ειναι εκτος λειτουργειας !
ολοληρωθηκα ως ανθρωπος ... δεν ειχα συνειδητοποιησει οτι αυτο ηταν το κρυφο μου ονειρο ... να αναβουν λαμπες απ οπου περνω !
χικ

εναδερ gabriel

Savvaidis & Associates είπε...

Γαβρίλο μου, όσο κι αν είμαι fan σου επίτρεψε μου να διαφωνήσω κάθετα αυτή τη φορά. Εγώ διάβασα κάτι τελείως διαφορετικό : Ελλάδα δεν είναι οι εξαθλιωμένοι άστεγοι της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Ελλάδας δεν είναι οι "κοινωνικά" ανάπηροι πολιτικοί μας, Ελλάδα δεν είναι οι κουκουλοφόροι των μολότωφ, Ελλάδα δεν είναι οι τρομοκρατημένοι πολίτες, Ελλάδα δεν είναι η απαθείς θαμώνες των καφενείων. Υπάρχει και η Ελλάδα της Ελπίδας η Ελλάδα του Ωραίου, η Ελλάδα του Αύριο. Το Αύριο θα είναι καλύτερο. Δεν έχουμε άλλη επιλογή !

Μαρίνος Κλεάνθους είπε...

Αγαπητέ φίλε, αν και συμφωνώ γενικά με την παρατήρησή σου ότι το μάρκετιγκ του Τζόνι είναι δαιμόνιο και δεν άφησε ανεκμετάλλευτη την σύγχρονη τραγωδία του έθνου (με σκοπό το κέρδος βέβαια και όχι την τόνωση του εθνικού φρονήματος) θα έλεγα ότι αυτό δεν είναι κατ' ανάγκη κακό.

Κάπου - κάπου είναι καλό να έχουμε χορηγημένες ανάσες ελπίδας. Ακόμα και αν αυτές έχουν κάμποσο αλκοολ.

Ακολουθεί μια επίσης δαιμόνια καμπάνια κυπριακής αλυσίδας σουπερμαρκετ, μετά την είσοδο του Lidl στην κυπριακή αγορά.
Αμφισβητεί κανείς πως αν μη τι άλλο έχει ενδιαφέρον;

http://www.youtube.com/watch?v=SbnnGWFGlEc&feature=related

Ανώνυμος είπε...

Ένα μήνυμα, ή μια εικόνα, ή ένα βίντεο, ή μια διαφήμιση, είναι απλώς αυτό που είναι.
Αντιδρά διαφορετκά ο καθένας.
Κάποιος βλέπει το εν λόγω βίντεο της διαφημιστικής καμπάνιας, και αυτάρεσκα κλικάρει "like" διότι του αρέσει να συγκαταλάγεται στα χαμογελαστά καλοντυμένα πρόσωπα του βίντεο. Κάποιος άλλος, βλέπει το βίντεο και το προσπερνά αδιάφορα. Κάποιος άλλος, βλέπει το βίντεο και θυμάται για άλλη μια φορά τα λάθη του και μπαίνει πάλι στον σωστό δρόμο.
Ο καθένας αντιδρά διαφορετικά σε αυτό το ερέθισμα, σε κάθε ερέθισμα.

Συμφωνώ(εννοείται) με τον συντάκτη της ανάρτησης πως είναι κρίμα οτι πολλοί άνθρωποι ασχολούνται με ανούσια πράγματα του στυλ "τεχνολογία ή μήπως τέχνη για το keep walking project. τι από τα δύο;;;".

Φυσικά, δεν κατακρίνω κανέναν συμπολίτη μου που τυχαίνει να θεωρώ πως είναι λιγότερο ώριμος από εμένα.

Ας ωριμάσουμε περισσότερο, λοιπόν, όλοι.

Γιάννης Λεριάς είπε...

Ο καθένας με τον πόνο του βέβαια, αλλά ... Ο υπερήφανος Έλληνας κ. Αλέξανδρος Λογοθέτης με τη μουστακάρα του σημαία, μας προσκαλεί να αξιολογήσουμε 3 projects (όχι έργα) με τη βοήθεια ενός aplication (και όχι εφαρμογής) για το i-phone. Άλλο ένα τέτοιο να δω και θα το ρίξω στα greeklish, ειλικρινά ...

Γαβριηλ / Gabriel είπε...

Πολυ, το διαφημιστικο και η συγκεκριμενη καμπανια σιγουρα δεν απασχολειται να διευκρινησει πώς ακριβώς βλεπει το θεμα της συλλογικοτητας. (ας μην πιασουμε τη σημερινη εκδοση του παλιου αλυτου προβληματος εν ειδει "η επανασταση του '21 ηταν εθνικη;κοινωνικη;θρησκευτικη;κλπ κλπ".
χαιρομαι που συμφωνουμε οτι η καμπανια απλως αποπροσανατολιζει και εχει καθαρα εμπορικους σκοπους.
keep on reading, αλλα να βρισκομαστε και δια ζωσης που και που :-)

Γαβριηλ / Gabriel είπε...

Ζαφειρη, εγω ειδικα δεν θα διαμαρτυρηθω. Αλλωστε ξερεις οτι μια ζωη...Ρουμι πινω απο τα γενοφασκια μου..

Γαβριηλ / Gabriel είπε...

εναδερ gabriel, αγαπημενε συνονωματε , χαθηκαμε!!

Γαβριηλ / Gabriel είπε...

@savvaidis
συμφωνω απολυτα μαζι σου, και πραγματι πρεπει να δουμε καποιο φως στο τουνελ καποτε.
αυτο το φως ομως σιγουρα δεν μας το δινουν τετοιες διαφημιστικες 'επιχειρησεις'.
να σου υπενθυμισω παντως πως υπαρχουν και οι ελληνες που δεν μπαινουν στον κοπο να φιλτραρουν λιγο παραπανω οσα βλεπουν. και καλο ειναι να επισημαινεται αυτο που και που.

Γαβριηλ / Gabriel είπε...

@Ανώνυμος
Το να στηλιτευει και να καυτηριαζει κανεις μια αφιλτραριστη αντιδραση επι καποιου στοχευμενου διαφημιστικου μηνυματος αποτελει 'ελλειψη ωριμοτητας'; πρωτη φορα το ακουω αυτο.
το οτι τα like και τα share γινονται απο συμπολιτες μου, αυτο και μονο το γεγονος δεν πρεπει να σχολιαζεται;
Φυσικα και μού κανει εντυπωση ενας συμπολιτης μου να δεχεται και να επιβραβευει χωρις να κριτικαρει το μηνυμα που περναει ενα διαφημιστικο, υπο τις συγκεκριμενες συγκυριες.

Μην ενοχλεισαι με το "Ηλιθιε" στο τελος. Υπαρχουν. Αδιαμφισβητητα.

Related Posts with Thumbnails