Ομολογώ πως την έκφραση "Σε λίγο θα ανοίξουν μαντήλι για να ζητιανεύουν" δεν την γνώριζα. Κι όσες φορές επισκέφθηκα την Τουρκία, οι ζητιάνοι δεν είχαν στην τσέπη κανένα μαντήλι. Οι τουρκομαθείς λοιπόν, ας δώσουν ένα χεράκι για να καταλάβουμε κι εμείς οι απλοί υπήκοοι του Ελληνικού Κράτους με τι σόι γκάτζετ θα πρέπει να κυκλοφορούμε από τώρα και στο εξής, εφόσον θα πρέπει να επιβεβαιώσουμε την αυτάρεσκα θριαμβευτική ρήση κοτζάμ Αντιπροέδρου της Τουρκικής κυβέρνησης Μπουλέντ Αρίντς, που απλώς επιχαίρει για την οικονομική ένδεια του ελληνικού δημόσιου κορβανά.
Και η επιλογή των τουρκογενών λέξεων της προηγούμενης πρότασης δεν είναι τυχαία. Όπως άλλωστε τυχαία δεν είναι και η εν λόγω ρήση, δήλωση από επίσημα χείλη -ή τέλος πάντων όπως αλλιώς θέλουμε να την εκλάβουμε.
Σημασία όμως έχει ότι ειπώθηκε...
Δεν θα πρέπει να νιώθουμε έκπληξη γι'αυτήν την τόσο ανατολίτικα περιγραφική προχθεσινή εκτίμηση του κ. Αρίντς. Η αγοραία γλώσσα δεν ξέρει από ευχάριστα σχήματα λόγου. Όταν μάλιστα τα ελληνικά δημόσια χείλη δεν αντιτάσσουν κάποιο επιχείρημα ή έστω κάποια στοιχεία που θα διέψευδαν αυτήν την άκρως κακόηχη πραγματικότητα, τα απαξιωτικά μαντήλια φαντάζουν να κουνιούνται όλο και περισσότερο περιπαικτικά προς εμάς, στην απέναντι στεριά του Αιγαίου.
Άραγε όμως, η απαξίωση των εξ Ανατολάς γειτόνων μας προς
εμάς είναι μια υπόθεση που άρχισε μόλις προχθές;
Η Τουρκία έχει πείσει τον εαυτό της ότι διαδέχθηκε μία Αυτοκρατορία, την Οθωμανική. Μία Αυτοκρατορία όμως που στην πραγματικότητα δεν διοικήθηκε ποτέ από τον τουρκικό λαό. Μία Αυτοκρατορία που οι Σουλτάνοι της δεν μιλούσαν την σημερινή τουρκική γλώσσα, ενώ αντιθέτως η οθωμανική -επίσημη- γλώσσα και γραφή είχε πολύ περισσότερες ομοιότητες με την σημερινή Περσική, εμπλουτισμένη από λέξεις και όρους του -καθ'όλα αραβικού- Κορανίου. Μία Αυτοκρατορία, στην επικράτεια της οποίας το αμιγώς τουρκικό στοιχείο περιοριζόταν στην γεωγραφική περιοχή της Μικράς Ασίας. Και σε αυτήν την περιορισμένη γεωγραφική περιοχή μιλιόταν από τους ντόπιους αυτό που σήμερα ονομάζεται 'τουρκική γλώσσα', η επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας τότε άγραφη καθομιλουμένη στην Μικρά Ασία. Μία γλώσσα που ο Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ αποφάσισε να καταγραφεί ευθύς εξαρχής με λατινικούς χαρακτήρες χάριν των (καθ΄όλα σεβαστών και ευφυών) εσωτερικών πολιτικών σκοπιμοτήτων του.
Μία γλώσσα, που κανένας Οθωμανός Σουλτάνος σήμερα δεν θα ήταν σε θέση ούτε να την διαβάσει, ούτε να τη γράψει, και πιθανώς -ύστερα από το πλήθος των τουρκογενών λέξεων και γαλλικών διοικητικών όρων που προστέθηκαν- ούτε καλά καλά να κατανοήσει.
Και αυτό δεν είναι μυστικό : ένα γρήγορο ξεφύλλισμα σε οποιοδήποτε Οθωμανικο-Τουρκικό Λεξικό που κυκλοφορεί στην αγορά, πείθει ακόμα και τον πιο δύσπιστο μελετητή.
Παρ'όλ'αυτά, το σύγχρονο τουρκικό κράτος, θεωρώντας ότι η γεωγραφική του ταύτιση με την οθωμανική επαρχία της Μικράς Ασίας -η οποία ως γνωστόν, κατά τη δεκαετία του 1920 "καθαρίσθηκε" βίαια από τα εκατομμύρια μη-τουρκόφωνων κατοίκων της (Αρμένιοι, Έλληνες, Κούρδοι και Άραβες) - , προσέδωσε στον εαυτό του μία άκρως ψευδεπίγραφη σχέση διαδοχής με μία Υψηλή Πύλη αλλόγλωσση, αλλόφυλη και στην ουσία ξένη προς αυτό.
Έτσι, η κρατική τουρκική απαξίωση προς τους κάθε λογής "γείτονες", είτε αυτοί λέγονται Σύριοι ή Ιρακινοί, είτε λέγονται Αρμένιοι, είτε λέγονται Ελληνοκύπριοι (τους οποίους η επίσημη σημερινή τουρκική γλώσσα της διοίκησης ονοματίζει ως "Πολίτες της Διοίκησης των Ρωμιών της Νότιας Κύπρου" -όπου "Ρωμιός" ή "Rum" εκλαμβάνεται κάθε πολίτης της πάλαι ποτε Οθωμανικής Αυτοκρατορίας που δεν είναι μουσουλμάνος-), είτε λέγονται Αλβανοί ή Σέρβοι ή Βούλγαροι, είναι μία υπόθεση που πηγάζει δεκαετίες πριν, ακόμα και όταν μία απλή τουριστική ολιγοήμερη επίσκεψη στο εξωτερικό για τον μέσο τούρκο πολίτη αποτελούσε ένα όνειρο άπιαστο και πολυδάπανο.
Και η απαξίωση προς ο,τιδήποτε μακρινό και ξένο αποτελούσε ένα ωραίο και εύπεπτο άλλοθι "παρηγοριάς" για τις άπορες μάζες της Γείτονος που αρκούνταν στα λίγα, με το απαραίτητο πασπάλισμα εκείνου του αυτοκρατορικού-οθωμανικού και εξαιρετικά πολυποίκιλου εθνολογικά και πολιτισμικά παρελθόντος, που στην πραγματικότητα δεν αποτέλεσε ποτέ ένα κρατικό και τουρκικά αυθεντικό ιστορικό κτήμα.
πίνακας εκμάθησης ανάγνωσης της Οθωμανικής αλφαβήτου σε τουρκικό εγχειρίδιο
Η εξαιρετικά δυσχερής οικονομική συγκυρία που αντιμετωπίζει η χώρα μας σήμερα δίνει ακόμα ένα επιχείρημα, τόσο προς τον υπερφύαλο σύγχρονο τουρκικό τρόπο θεώρησης της περιφερειακής πολιτικής πραγματικότητας, όσο και προς το ούτως ή άλλως μεγαλόσχημο εθνικό άλλοθι της Τουρκίας αναφορικά στην δική της θέση σε αυτήν την περιπετειώδη γωνιά του κόσμου.
Και τα μαντήλια του Αρίντς κυματίζουν από απέναντι, ξεχνώντας τα εκατομμύρια λιρών που -μόλις κάποια λίγα χρονάκια πρωτύτερα- άξιζαν κάτι.. λιγότερο από χαρτοπετσέτες του παζαριού..
Έτσι λοιπόν ερμηνεύεται η προχθεσινή ρήση του Αντιπροέδρου της τουρκικής κυβέρνησης.
Μία δήλωση εκνευριστική για μάς μεν.., πλην όμως πέρα για πέρα ειλικρινής, που αντικατοπτρίζει τον αληθή τρόπο που έτσι κι αλλιώς οι γείτονές μας βλέπουν όχι μόνον εμάς, τους Έλληνες, αλλά συλλήβδην όσους λαούς και πολιτισμούς περιβάλλουν το ψευδεπίγραφα "διάδοχο κράτος" της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Χαρακτηριστικό δείγμα της σύγχρονης τουρκικής αντίληψης :
Το σενάριο της τηλεοπτικής διαφήμισης που ακολουθεί,
και που καλό θα ήταν να το προσέξετε..
Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η διαφήμιση των μπισκότων Tutku προβαλλόταν στην τουρκική τηλεόραση το 2005, όταν η ελληνική ευδαιμονία ζούσε τις καλύτερες στιγμές της και τίποτα δεν προέλεγε τα όσα θα επακολουθούσαν και ζούμε σήμερα.
Ελληνοτουρκικά σύνορα στον Έβρο
18 σχόλια:
Τι άλλο θα χρειαστεί πια να πουν και να κάνουν οι γείτονες για να πειστούμε ότι είναι επίσημη θέση των εκάστοτε κυβερνήσεων και όχι μεμονωμένες δηλώσεις; Δεν αρκούν οι συνεχείς παραβιάσεις, τα λάγνα βλέμματα στην ΑΟΖ και η μεθοδευμένη υποκινούμενη δράση στη Θράκη;
Από ομιλία υποψήφιας από τη μειονότητα στις τελευταίες δημοτικές ιδού ένα απόσπασμα:
"Στις 8 Νοεμβρίου, πρώτα ο Θεός, θα ξυπνήσουμε με μια μεγάλη νίκη. Και μετά θα γιορτάσουμε όλοι μαζί… Πλέον πρέπει να σωθούμε από αυτήν τη φτώχεια. Πρέπει να ανοίξουμε δουλειές για τα παιδιά μας, για τους νέους μας. Αυτό το κράτος, αυτή η κυβέρνηση, αυτό το έθνος δεν μπορεί να το κάνει αυτό! Διότι αυτή η χώρα είναι μια μπατιρισμένη χώρα! Εμείς θα σας φέρουμε βοήθεια από την Τουρκία!"
http://tourkikanea.gr/category/%CE%B8%CF%81%CE%B1%CE%BA%CE%B7/page/10/
Όσο για το μαντήλι που αναρωτιέσαι, προφανώς ο αντιπρόεδρος θα έχει εικόνες των ζητιάνων που παλαιότερα άπλωναν τα μαντήλια τους σε μια γωνιά του δρόμου που προφανώς δεν είδες στις επισκέψεις σου, η επαιτεία εξάλλου απαγορεύεται, δεν συνάδει με την εικόνα που θέλει να παρουσιάζει.
Είναι ύβρις, ο αμετροεπής και αλαζονικός λόγος του αντιπροέδρου, το έχουν φαίνεται οι αντιπρόεδροι. Κάποιος ίσως θα έπρεπε να του πει ότι ο επαίτης πιθανώς να λοιδωρείται αλλά ο κλέφτης είναι ο κατακριτέος.
Θα έγραφα και για την ποιότητα των διάφορων εγχωρίων προΐόντων όπως αυτό της διαφήμισης και για κάτι βρωμερές κολώνιες λεμόνι υποτίθεται, αλλά άσε, μην χαλάσω και τη νιρβάνα του αντιπροέδρου.
δηλαδη για να καταλαβω οι δηλωσεις του καρατζαφερη η του αδωνη π.χ... εκφραζουν το πως βλεπουν ολοι οι Ελληνες τους τουρκους η τους αλβανους?
another Gabriel
@another Gabriel
Κατ΄αρχάς το κείμενο δεν μιλάει για τον τρόπο που βλέπουν "οι Τούρκοι" τους γείτονές τους. Μιλάει για τον τρόπο που το Κράτος βλέπει τους γείτονές του. Άλλο πράγμα ο λαός.
Οι δηλώσεις Καρατζαφέρη και Άδωνη Γεωργιάδη εκφράζουν 1) τους εαυτούς τους 2) τους ψηφοφόρους τους.
Εάν όμως ένας από αυτούς ήταν Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Κυβέρνησης, αυτό θα σήμαινε ότι θα είχαν εκλεγεί.. άρα, θα εκπροσωπούσαν την κυβέρνηση μίας χώρας.
Αναλογικά λοιπόν, οι δηλώσεις Αρίντς δεν έχουν την ίδια ποιοτική αξία με τις εκάστοτε δηλώσεις Καρατζαφέρη ή Άδωνη, που εκπροσωπούν ένα κόμμα μονοψήφιας ποσοστιαίας δύναμης...
Μην ξεχνάς επίσης ότι η Ελλάδα δεν έχει το ίδιο παρελθόν εθνοκάθαρσης ως προς πληθυσμούς εντός της επικρατείας της που δεν είναι έλληνες..
Μην τα μπερδεύεις.
καλημέρα.
Ενημερωθείτε για την δράση του Τούρκικου Προξενείου στην Κομοτηνή από την διεύθυνση :
http://proxeneio-stop.org/
καθώς και από την διεύθυνση :
http://tourkikanea.gr/
για τα τεκταινόμενα στην Τουρκία ειδήσεις που δεν θα τις ακούσετε (δείτε) από τα ελληνικά ΜΜΕ.
εξαιρετικο κειμενο Γαβριηλ, μπραβο, και συμφωνω με τον διαχωρισμου λαου και κυβερνησης
"Μία δήλωση εκνευριστική για μάς μεν.., πλην όμως πέρα για πέρα ειλικρινής, που αντικατοπτρίζει τον αληθή τρόπο που έτσι κι αλλιώς οι γείτονές μας βλέπουν όχι μόνον εμάς, τους Έλληνες, αλλά συλλήβδην όσους λαούς και πολιτισμούς περιβάλλουν το ψευδεπίγραφα "διάδοχο κράτος" της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας."
η δηλωση ενος "γκριζου λυκου" ειναι ιδιας βαρυτητας με των καρατζαφερηδαιων ... αξια αδιαφοριας !
another gabriel
@Ρούλα
απλώνουμε λοιπόν τα μαντήλια μας στο πάτωμα κι αρχίζουμε δουλειά δηλαδή;
χρἠσιμες οδηγίες χρήσεως.
...τους χαιρετισμούς στη Θράκη μας, Ρούλα μας..
@Ελπίδα Κυρμπάση
σε όλες τις αναρτήσεις που αναφέρονται σε κυρερνήσεις γενικώς αλλά και της Γείτονος ειδικότερα, πάντοτε κάνω τον διαχωρισμό λαού-κυβέρνησης. Όχι για να βρίσκομαι "εντός των ορίων του politically correct" -ένας όρος που αντιπαθώ. τι σημαίνμει δηλαδή "correct"...ως προς ποιόν και ως προς τι;..-. Κάνω αυτόν τον διαχωρισμό πάντοτε, επειδή τον πιστεύω.
Έχω φίλους αγαπημένους στην Τουρκία, όπως φίλους αγαπημένους και συμμαθητές Ροδίτες και έλληνες πολίτες και μουσουλμάνους στην θρησκεία (και όλες αυτές οι ιδιότητες συμπίπτουν).
Άλλωστε, οι κρατικές ιδεολογίες δεν μένουν ίδιες κατά τη διάρκεια των χρόνων. Τα ανθρώπινα αισθήματα όμως και οι ανθρώπινες σχέσεις δεν είναι "μίας χρήσεως". Αλίμονο.
@another Gabriel
και εγώ, όπως κι εσύ αναγνωρίσαμε έναν "Γκρίζο Λύκο" στη δήλωση του Μπουλεντ Αρίντς -και αυτή η διαπίστωση από μόνη της είναι πολύ χρήσιμη και ελπίζω διαφωτιστική για όσους διάβασαν και την ανάρτηση και τα σχόλια που αναφέρονται σε αυτήν-.
Θα διαφωνήσω όμως κάθετα στον τρόπο αντίδρασης που προτείνεις.
Αδιαφορία σε μία τέτοιου επιπέδου δήλωση του Αντιπροέδρου μίας κυβέρνησης ενός κράτους που έχει κοινά σύνορα με τη δική μας πατρίδα;
Νομίζεις ότι έχουμε τέτοια μεγάλη πολυτέλεια να αδιαφορούμε και να μουρμουράμε "απαξιώ" με τη μύτη ψηλά;
Όχι βέβαια.
Αντιθέτως, θα πρέπει να θυμόμαστε αυτό που ειπώθηκε, την χρονική συγκυρία που ειπώθηκε και πιθανώς τους λόγους για τους οποίους ειπώθηκε -με σκοπό να την ανακαλέσουμε στη μνήμη μας όταν θα ακούσουμε στο μέλλον άλλες δηλώσεις που πιθανόν θα μάς.. κολακεύουν.
Και: όχι, another gabriel. Επαναλαμβάνω ότι άλλη βαρύτητα έχουν οι δηλώσεις εγχώριων μικρών πολιτικών κομμάτων που εκφράζουν το πολύ ένα 3 με 4% και άλλο ο αντιπρόεδρος μίας εκλεγμένης κυβέρνησης που εξελέγη από την απόλυτη πλειοψηφία μίας χώρας 80 εκταμμυρίων πολιτών.. Καμμία σχέση λοιπόν -ούτε ποσοτική, ούτε ποιοτική.
Και εάν κατάφερε ένας "Γκρίζος Λύκος" να διοικεί μίας γειτονική χώρα, αυτό δεν με κάνει να αδιαφορώ. Με κάνει να θορυβούμαι.
"Και τα μαντήλια του Αρίντς κυματίζουν από απέναντι, ξεχνώντας τα εκατομμύρια λιρών που -μόλις κάποια λίγα χρονάκια πρωτύτερα- άξιζαν κάτι.. λιγότερο από χαρτοπετσέτες του παζαριού"... Αυτό το απόσπασμα κρατώ απο το κείμενό σου ως "ζουμί". Να τους χαρόμαστε τους γείτονές μας! Κι όσο για τις ...φιλίες μας: "δείξε μου το φίλο σου να σου πω ποιός είσαι"! Επι του προκειμένου ΕΜΕΙΣ είμαστε και δαρμένοι και m@LLLL@akεΣ
Συμφωνώ και διαφωνώ με αρκετά γεγονότα και σχόλια της ανάρτησής σου Γαβριήλ, αλλά εν τέλει, εάν αγαπούσαμε τη πατρίδα μας πραγματικά, δεν θα την καταντούσαμε έτσι!! Τα υπόλοιπα είναι περιττά!!
Όπως και στην ζωή μας, οι συνοδοιπόροι-συμπολίτες, μας αντιμετωπίζουν, όπως τους επιτρέπουμε να το κάνουν! Εάν πατάμε γερά στα πόδια μας, δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα και κανέναν!
@Γιώργος Ατσικνούδας
Oπως παντα απόλυτος ο Γιώργος μας!!!
πουθενα δεν υπαρχει μόνο άσπρο κ μαύρο,κ πολλες φορες τα πράγματα δεν είναι αποκλειστικά στα χέρια μας!!!το ξερεις καλύτερα απο πολλούς...
Επειδή το ξέρω και κάνω την αυτοκριτική μου και πολυ αυστηρά μάλιστα! Το άσπρο περιλαμβάνει τα περισσότερα, αν όχι ολα τα χρώματα της ιριδας, αλλα είναι ορατά υπο κατάλληλες συνθήκες και συνήθως, όχι δια γυμνού οφθαλμού!!!
@Γιώργος Ατσικνούδας
ότι δεν αγαπάμε την πατρίδα μας όσο πρέπει, ότι δεν τής συμπεριφερθήκαμε καλά και ότι έχουμε μεγάλο μερίδιο ευθύνης σε ό,τι συμβαίνει -είναι σίγουρο.
Είναι όμως σίγουρο ότι αυτή η περίοδος αυτομαστιγώματος θα πρέπει κάποτε να πάρει ένα τέλος, νομίζω πως πλέον είναι αναγκαιότητα.
Ειδικά μάλιστα όταν αυτό το αυτομαστίγωμα έπιασε και κάποια ευαίσθητα θέματα Ιστορίας, νομίζω πως αυτό θα είναι ακόμα ένα έγκλημα προς τον εαυτό μας που θα το πληρώσουμε ακόμα και όταν κάποτε το ΔΝΤ θα είναι παρελθόν..
Επειδή λοιπόν έχουμε γίνει "μανούλες" σε ο,τιδήποτε δεν είναι σωστό στο ιστορικό μας παρελθόν, μήπως άραγε είναι καιρός να περάσουμε και από ένα γερό "τσεκ απ" σε ο,τιδήποτε άπτεται των ιστορικών "θεσφάτων" των γειτόνων μας, τη στιγμή που απλώς επιχαίρουν; Και όταν λέω "γείτονες" εννοώ πάντοτε τις επίσημες φωνές -οι οποίες επηρεάζουν την εκεί κοινή γνώμη (άλλωστε γιατί να πρέπει να απαιτώ κάτι καλύτερο από την τουρκική κοινή γνώμη, που σε όποια χώρα και να την εξετάσεις, επηρεάζεται αποφασιστικά από τις δηλώσεις των ηγετών της; σε πόσες πλάνες δεν πέσαμε άλλωστε και εμείς;)
Έτσι, δεν βλέπω ποιό "άσπρο-μαύρο" εννοείς στο κείμενο της ανάρτησης. Η δήλωση ήταν σαφής, όπως και το περιεχόμενο και το πνεύμα της. Από την άλλη, η διάσταση οθωμανικού παρελθόντος και τουρικού παρόντος νομίζω πως είναι εξ ίσου σαφής, πλην όμως ευρέως άγνωστη σ'εμάς (τουλάχιστον δεν ακούγεται συχνά αυτήν η ιστορική πραγματικότητα, δηλαδή αυτή η ιστορική παρεξήγηση της δήθεν "συνέχειας" της Οθωμανικής πραγματικότητας διαμέσου της σύγχρονης Τουρκίας που προβάλλεται επίμονα από την Γείτονα).
Με λίγα λόγια : δεν είναι καιρός να δούμε πόσο εύκολα αποδομούνται οι ιστορικοί μύθοι των γειτόνων μας, όταν μάλιστα είναι και εξαιρετικά εύκολο να αποδειχθεί κάτι τέτοιο;
Συμφωνώ σχετικά με το παραμύθι της συνέχειας της "οθωμανικής αυτοκρατορίας", αλλά μην ξεχνάς, σε όλα σχεδόν τα "νεοσύστατα" μη ανεπτυγμένα κράτη, γράφτηκε κάποια στιγμή η ιστορία τους από την αρχή, με γνώμονα την απόκτηση κοινής εθνικής συν...είδησης και δυστυχώς συνορεύουμαι με αρκετά τέτοια κράτη και βάζω βεβαίως και μας μέσα στο παιχνίδι! Αυτά τα ιστορικά παραμύθια, τα διορθώνεις, εάν έχεις την πολυτέλεια και τους μηχανισμούς, στη γένεση τους, γιατί μετά δυσκολεύει η ιστορία! Έχουμε αρκετά τέτοια παραδείγματα. Εγώ προσωπικά, δεν είδα στο κείμενο σου κάτι "άσπρο ή μαύρο", ίσα ίσα! Είμαι όμως της άποψης, αυτοκριτική, αυτογνωσία και μετά ορμώ μπροστά και διεκδικώ αυτά που πρέπει. Άμα στέκεσαι σταθερά στα πόδια σου, μπορεί να σε επηρεάσει το σχόλιο κάποιου "ανεγκέφαλου", να σε ταρακουνήσει, αλλά δεν σε "ρίχνει από το βάθρο"! Πάντως η όλη ιστορία θέλει προσοχή, γιατί ανάλογες "θρακιώτικες" κινήσεις, λαμβάνουν χώρα και μέσα στα πόδια μας, αλλά ευτυχώς μέχρι στιγμής, χωρίς αποτέλεσμα!!
@Γιώργος Ατσικνούδας
χωρίς αποτέλεσμα;
χμ...
δεν ξέρω τι έχει να πει η εκ Θράκης φίλη Ρούλα γι'αυτό, που σχολίασε παραπάνω..
Αγαπητέ Γκάμπριελ, αν η γεωγραφική θέση της χώρας μας ήταν κάπου στην Ελβετία ίσως οι κινήσεις να μην είχαν καμμιά σημασία ίσως ακόμη και να μη γινόταν, αλλά είτε το θέλουμε είτε όχι αυτούς τους γείτονες έχουμε. Τα αποτελέσματα ίσως δεν είναι ακόμη τόσο ορατά παρά μόνο στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ, η δεινή οικονομική κατάσταση έχει επισκιάσει και τις κινήσεις, εκεί ποντάρουν και στην έλλειψη σοβαρής, σταθερής πολιτικής που θα αποτρέπει σχέδια εκτός αν έχουμε αποφασίσει ως έθνος να αυτοκαταστραφούμε χαρακτηρίζοντας τη μια μετά την άλλη περιοχή γκρίζα ζώνη. Σε καμμιά περίπτωση δεν ταυτίζομαι με ακραίες φωνές που ούτως ή άλλως είναι απομονωμένες και δεν εκφράζουν παρά μόνο τους εαυτούς τους, δεν έχουν απήχηση, αλλά ούτε και με την άποψη "ξέφραγο αμπέλι".
@Ρούλα
κι εγώ σε αυτήν την κατηγορία αυτοκατατάσσομαι. δεν μπορώ τις ακραίες φωνές αλλά δεν μπορώ και να καταλάβω την προσφιλή εμμονή μας να αφήνουμε τα αμπέλια μας χωρίς κάποιον αξιοπρεπή φράχτη.
(γελάω όταν ακούω όσους φίλους έχω γνωρίσει μέσα από το Facebook να με λένε Γκάμπριελ χαχα. το βρίσκω πολύ όμορφο και αρχίζω και το συνηθίζω χαχα)
Δημοσίευση σχολίου